close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Sprinter: EDC controlelampje licht rood op en Sprinter gaat in noodloop

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 211 CDI

Beste,

Al jaren sukkel ik met vermogensverlies van mijn Sprinter, dieselmotor 211 cdi met sprintshift of halfautomaat en dit BIJNA UITSLUITEND TIJDENS WARMER WEER (vanaf mei-juni tot in de late herfst).

Eerst werd de luchtmassameter vervangen, zonder succes.
Dan werd de besturingskast vervangen, zonder succes.
Tenslotte, na tussenkomst van een Belgisch MB-expert, werd eind 2008 de volledige kabelboom of elektrische bedrading vervangen met gedeeltelijk succes (Sprinter verloor zijn vermogen slechts 2 keer in 2009).
Voorgestelde kostprijs door erkende Mercedes-Benz garage: 6000 euro, wegens 3 dagen getest met STAR-programma van MB.
Na gesprekken minnelijke schikking overeengekomen.

Nu doet het probleem zich weer dagelijks voor: motor verliest vermogen, EDC lampje begint te branden, wagen gaat in noodloop.

Ik heb de storingen weer laten uitlezen, deze keer in een andere garage: het zou kunnen om de luchtmassameter gaan, er worden ook storingen met de turbodruk aangeduid, maar dit laatste is geen eenduidig probleem.

Ik bestuur deze wagen vanuit mijn elektrisch verankerde elektronische rolstoel, deze wagen=mijn benen, mijn vrijheid.
Iemand enig idee?

Kan de veranderende luchtdruk (het weer wordt warmer en frequentie van motorprobleem stijgt) een oorzaak of een factor zijn?

Met dank.

Geplaatst door

Immobieltje (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de foutcode P1470 is, dan kan het probleem door heel veel verschillende oorzaken ontstaan. Maar waardoor het ook komt, een gemiddelde dealer moet daar wel uit komen. Weet je misschien welke foutcodes er nog meer in het geheugen staan?

Op mijn wagen was dit de code en effecten het gevolg van slechte brandstof.
Gevolg een injector naar de haaien en motor in noodloop. Ook bij mij dachten ze eerst aan turbo, luchtmassameter.
Tot ik duidelijk aangaf dat dit ongeveer 100 km na tanken was gebeurd.

Mogske 0
badge

14 jaar

Beste mensen,

met oprechte dank voor de mails.

De mogelijke oorzaak van de slechte brandstof (of vervuilde brandstoffilter met teweinig invoer als gevolg) is nagegaan. Niet daaraan te wijten.
Foutcode P1470 inderdaad ! Maar ga maar eens zoeken...

Uiteindelijk gevonden door een doorwinterde rot ! EGR lag aan de basis van de problemen, zoals zooo dikwijls, werd mij verteld.

Op Autoforum las ik dat bijna alle Vito's en Sprinters problemen krijgen EDC/EGR, ook andere automerken.
Het groene principe mag dan wel ok zijn, ik ben zelfs voorstander, alleen de manier waarop dit technisch wordt ingevuld of verwezenlijkt is om miserie vragen.
Hoe geraken die shuttles ooit aan het ISS (sarcastisch). Eventjes op de pechstrook?

DANK!

Immobieltje 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.