Mercedes-Benz C-Klasse: electronica problemen aansluiten 270 CDI motor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.7 CDI

Beste forumleden,
Ik ben de motor en automatische versnellingsbak van een c-klasse 270 CDI van 2004 in een oude g-klasse aan het bouwen. De motor loopt ondertussen maar ik heb twee probleempjes:
- Ik kan de automaatpook niet in de drive stand zetten bij een draaiende motor. Ik vermoed omdat ik heel het remgebeuren van de C-klasse niet over kan bouwen en je normaalgesproken de rem in moet drukken om de auto uit zijn park te kunnen halen. Op de c-klasse rembooster zitten drie stekkers. Moet ik een van die stekkers doorverbinden of kan ik op een andere manier ervoor zorgen dat de elektrische blokkering waardoor ik de versnellingsbak niet in zijn drive kan zetten kan omzeilen ? (misschien mechanisch in de pook zelf het elektrisch slot dis-ablen ?
- Ik blijf een storing op het dashboard houden dat het koelvloeistof niveau te laag is. Naar de sensor op het koelvloeistof reservoir gaan 2 draadjes. De geel bruine is volgens mij correct aangesloten achter op de hoofdzekeringkast. De geel blauwe draad daarvan kan ik helaas niet meer thuisbrengen waar deze naartoe hoort te lopen. Heeft iemand de oplossing waar dit adertje exact naartoe hoort te lopen zodat ik ook deze storing op kan lossen ?

Zeer benieuwd naar jullie adviezen, groet en dank, Bart

bartossewaarde

Geplaatst door bartossewaarde (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Je zuklt wel meer problemen gaan krijgen. Motor en Bak krijgen snelheids-info van het ABS.
Motor zal gaan klagen en de bak zal wel helemaal niet of niet goed werken.

Waarschijnlijk heb je nog wel meer nodig. De can-bus, immobilizer (of wegfahrsperre of hoe het heten mag bij Mercedes) en het instrumentenpaneel.
Bij sommige merken maakt zelfs het ABS en de airbag deel uit van de immobilizer.

Bezint eer ge begint.

bartossewaarde (0), 14 jaar geleden

Hoi Old Ford,

Dank voor je reactie. Mogelijk moet ik dus ook software laten aanpassen.. Dat zou tegenvallen. Immobilizer problemen lijk ik vooralsnog niet hebben. De auto start direct. Heb dan ook contactslot, instrumentenpaneel en stuurslot overgezet. Kun je me ook helpen met de twee items ? Voor bezinning is het een beetje laat, hij zit er dus al in...

Groet, Bart

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Motor-software aanpassen zou technisch misschien nog kunnen. Cruise control gaat in ieder geval niet werken zonder ABS.
Maar de bak software wordt iets heel anders. Die hele software zou overgeschreven moeten worden en er is niemand die dat kan (of wil).

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Bart

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Hoe staat het hiermee, zelfde onderwerp ?

Gr. paul (Moderator Problemcar)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.