Van beide koplampen werkt de "range adjustment" niet meer, d.w.z. na het starten stellen de koplampen zich niet meer correct op de juiste lichtbundel afstand in, maar blijven op een korte afstand schijnen (i.p.v. ver vooruit). In het donker is dit best levensgevaarlijk. Waar zou de fout kunnen zitten en hoe kom ik bij de elementen waaruit de leveling unit bestaat?
Hallo Cats,
Dank voor de reactie! Ik ga eerst bij de zekering kijken, ik geloof dat die achter in de kofferbak zit. Weet je waar de control unit zit? En hoe zie je of de stermotor stuk is?
19 uur
...stelmotor...
19 uur
Zekering 54 of 112 zo uit me hoofd let op in kofferbak rechts daar zit 54 5 a
112 onder motorkap
19 uur
Sorry had even een andere in me hoofd zekerings kast zit aan bijrijders kant zij paneel zekering 34 moet een 7,5 amp zekering zijn
19 uur
In een werkplaatshandboek van MB USA staat voor de modellen vanaf 2006 inderdaad F54 als zekering - die zit in de kofferbak zekeringskast. Maar dat is een 5A zag ik. En hij is niet doorgebrand..
17 uur
Dat ga ik dan even uitzoeken. Dat kastje zit aan de zijkant van het dashboard, waar je pas bij kunt als je de rechter deur opent en de kap eraf schroeft, toch?
En ik zag achter beide koplampen een vierkant (kubus) zwart doosje uitsteken. Bij beide koplampunits aan de buitenzijde. Zijn dat de stelmotors?
17 uur
Hieronder een (wat vage) foto van de rechterzijde. De vraag is of dat zwarte blokje de stelmotor is?
17 uur
Kontroleer eens de regeleenheid aan de ophanging : mss is er een stangetje losgekomen waardoor de regeling niet meer aangestuurd wordt. Vooraan zit er één en achteraan ook.
15 uur
Dank Peter! Ik wist niet dat die er ook op zitten. Ik las daarover maar dacht dat dat bedoeld was voor de luchtvering (die mijn auto niet heeft). Goede tip!
15 uur
Aangezien beide koplampen tegelijk naar beneden blijven zal dat wel de oorzaak zijn
7 uur
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
Hoi kan sensor zijn
actuatoren (stelmotor in de koplamp)
Of zekering
Kan ook zijn vocht in de control unit
Maar meestal motor in 1 of beide in de koplamp
Uitlezen weet je meer
Is uit te lezen
19 uur