Hallo, ik heb een tweedehands A170 gekocht, bouwjaar oktober 2000 en voor de inschrijvingskeuring in België, waar ik woon, ging ik langs de dichtsbijzijnde mercedesdealer, om deze auto voor de zekerheid te testen. Daar is de auto aan de computer gehangen en van de uitkomst schrok ik nogal:
fouten 1470, 100 en 105. Daar zouden de volgende onderdelen voor moeten komen, namelijk een regulateur (weet de nederlandse term niet) 6110780149, E 205, 04
capteur (weet de nederlandse term niet) 0041537528, E 163,11
en debimetre (luchtmassameter) 0041530628, E 253,59
Deze prijzen zijn nog zonder de btw van 21% en vier uur maakloon, E 60 per uur zonder btw. Dus gaat mij zeker E 1100 kosten.
Aangezien ik niet goed in de franse taal ben, zou ik graag wat uitleg in het nederlands over dit probleem horen. Het enige wat ik nu weet is dat de trekkracht niet goed zou zijn. Is dit schadelijk voor de auto?
Jammer, auto nog niet eens in België ingeschreven, moet nog technisch gekeurd worden en nu al zoveel problemen. Verkoper wil auto niet terugnemen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat de nederlandse of vlaamse taal verkwanseld wordt weten we met zijn allen,wat je auto aangaat,eerst moet je in het motorcompartiment eens de vacuumleidingen(dunne rubberleiding)goed nazien,zeker die aan de turboklep komt,is er geen beschadiging aan?(1470)
oke komt die dan de 611 078 0149 is de realdruuksensor achter
de 004 153 7528 is ook een druuksensor maar dan voor
Hallo, bedankt voor de antwoorden. Heb gereageerd op een onderdelenverkoopsite en daar kwam men met de volgende termen:
Een ventiel a6110780149
Een gever a0041537528
Een luchtmassameter a0041530628
Dus ventiel= realdruuksensor achter, gever=druuksensor voor?
En Jean, heb nog proberen te kijken naar die leidingen, maar weet niet eens waar de turboklep zit (ben namelijk a-technische vrouw)
18 jaar
Als ik dit zo lees, dan krijg ik de indruk dat de mercedes-benz dealer, bij elke foutcode een onderdeel heeft gezocht wat dan wel stuk kan zijn.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit allemaal gelijktijdig stuk is, de dealer speelt gewoon op safe en loopt zo geen risico met een verkeerde diagnose.
Laat een goede diagnose stellen (evt. bij een andere dealer) en vraag die op papier.
Gelukkig, ik ben van de auto af, de verkoper wilde het toch nog terugnemen, want kwam ook al niet door de technische controle.
Met vriendelijke groet, Onder
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar