Deze motor krijgt op ongeveer 1000 km steeds een hoger oliepeil. Het kan inprincipe alleen door korte ritjes (benzine dampen condenseren) of koelmiddel door lekke koppakking. Er is een oliemonster opgestuurd naar Shell nederland en daaruit blijkt er zit 0.12% water in wat normaal is en verder geen aparte afwijking aan de olie. Wie kent het probleem want er kan nooit zomaar een hoger peil komen. De klant zegt dat er nooit wordt bijgevuld. Wel weet ik uit ervaring dat de A benzine niet tot met maximun moet worden afgevuld. Er worden wel kleine stukjes 40 km per dag gereden maar 1 x per week ook wel 100KM dus dan kan de benzine uit de olie verdampen bij voldoende warmte. Wie kent het probleem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat voor peilstok heeft zo'n motor? toevallig niet los in handvat ofzo? en is dit koud gemeten op de peilstok of via een electronische weergave?
Komt wel meer voor bij de A-klasse, het ligt nagenoeg in alle gevallen aan de brandstof kwaliteit.
Oplossing is inderdaad wat Iwam zij, brandstofkwaliteit. Klant tank nu merk benzine en probleem is opgelost.
Wij hebben bij Shell nederland nog een analise laten maken vd motorolie. Er bleek inderdaat dat het vlampunt veel te hoog was, dit komt door benzine in olie. Hierdoor wordt de viscositeit ook veel te laag. Avies van shell, direkt olie vervangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar