auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz M-Klasse: Fuseekogels vervangen ML W163

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270 cdi

Hallo Allemaal, Wij hebben sinds een jaar een ml en hij bevalt goed....... we hebben 4 kinderen en daarom de 7 persoons uitvoering. ook hebben we een grote caravan wat een makkie is met deze auto.......

Echter nu hebben we 2 slechte fuseekogels en moeten vervangen worden voor de apk, kosten in de garage waar we regelmatig komen ca xx euro...... Hele dag werk en x euro ex btw voor '1' kogel.
Andere garage geweest en hetzelfde verhaal ongeveer....

Nu doe ik zelf veel werkzaamheden wat te doen is zonder brug ed. heb wel een loods dus lig niet op straat.
Ik heb bij onze c klasse ook de kogels vervangen maar deze zitten op een andere manier als bij de ml.

Ber er gisteren mee bezig geweest maar krijg hem er niet uit. de onderste wartelmoer krijg ik los en ook de kogel krijg ik uit de (fuseearm?)
alleen kan hij er zo niet uit omdat de kogel boven tegen de (fuseearm?)aan zit!
Het ziet er naar uit dat een van de draagarmen los moet om wat bewegingsruimte te krijgen..... of zou ook bv de stuurstang losmoeten of as

Weet iemand hoe het beste hierbij te werk te gaan?

groeten Erik
[url=http://postimage.org/image/7krh3umnr/][img]http://s7.postimage.org/7krh3umnr/van_al...[/img][/url]

Geplaatst door

Erik w163 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

En als je de moer nu eens los draaid die aan de bovenkant zit , krijg je dan niet meer ruimte ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

11 jaar

alvast bedankt voor de reactie, maar het draadeinde van de bovenkant van de kogel zit ook tegen de arm aan. hij kan niet verder omhoog.

Erik w163 0

11 jaar

Als de moer eraf is , en het draadeind krijgt ruimte , dus onderste deel eerst weer op zijn plek en dan de arm van het draadeind af kantelen is misschien een optie.

kaleido 1 7450
badge vip badge

11 jaar

Ja daar heb je misschien wel gelijk in, maar hoe krijg ik de arm van het draadeind af? dat zit namelijk erg vast.

Erik w163 0

11 jaar

remtang demonteren enz -- bovenste arm van fusee los maken nu trekas uit naaf halen moer onderste kogel los maken in banschroef demonteren en monteren fueekogel en terug onder wagen monteren.
gr

willy9 0
badge

11 jaar

willy9 bedankt maar hoe krijg ik de onderste arm los van de kogel?

Erik w163 0

11 jaar

als de trekas uit de gekante naaf is verwijderd moer los en met chape trekker of een goede hamerslag --wijst zicht uit bij demonteren--2u per kant moet lukken . veiligheidsvoorzorgen --wagen goed op steunen of blokken zetten ---niet alleen met rokkrik doen .
suc6

willy9 0
badge

11 jaar

sorry willy, maar wat bedoel je met de trekas....

Erik w163 0

11 jaar

de as door wielnaaf

willy9 0
badge

11 jaar

oke, dan had ik wel het juiste in gedachte... om de bovenste arm los te maken van de fusee, moet ik daar ook een trekker voor gebruiken? ik ben namelijk bang dat ik die kleine kogel beschadig ofzo. om de as los te maken zal ik dan dop 34? moeten hebben.....?
Ik hoef hem toch niet in de bankschroef te zetten, de kogel is namelijk al uit de fuseearm geweest (beetje lastig te zien op de foto..) ik hem maar een centimeter meer ruimte nodig om hem eruit te krijgen.
Heb namelijk niet al het speciaal gereedschap liggen.

bedankt

Erik w163 0

11 jaar

voor zo onder de wagen te monteren- ?????-ik doe het altijd in de bankschroef -daar de nieuwe met een moer goed word vast gezet -als ge de nieuwe fusee kogel hebt zult u wel zien -met tandsleutel
de bovenste best met chape trekker of als ge het kent met de hamer laten schrikken . met het gereedschap is makkelijker maar zelf een tandsleutel maken is ook te doen als ge een half autmaat hebt
suc6

willy9 0
badge

11 jaar

willy, ik heb de nieuwe kogels liggen en er een sleutel bijgekocht.... dat vastdraaien ging best met een stang om de sleutel.
zal er niet omheen kunnen alles te demonteren omdat hij er gewoon zo niet tussen kan.

wat zou ik aan gereedschap nodig hebben? trekker, voor bovenste draagarmkogel en de stuurkogel zal ook losmoeten
dop 34 voor as, kan de naaf er dan zo af?

alvast bedankt

Erik w163 0

11 jaar

willy, ik heb inmiddels een trekker aangeschaft. alleen kun jij me zo vertellen welke maat dop ik nodig heb om de wielnaafmoer los te krijgen?
ik wil namelijk een dop bestellen maar weet de maat niet, nu zou ik het wiel er even af kunnen halen maar het is hier al even aan het sneeuwen.....

bedankt.

Erik w163 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.