Een ongelovelijke beunhaas heeft bij een W124 200D de kap rond de koelventilator vastgezet met een veel te grote parker (clipje was blijkbaar zoek) waardoor deze dwars door de zijkant van de radiator is gegaan.
Bij demontage door mij liep uiteraard de koelvloeistof weg, de kap moest eraf om de spanner van de riem te vervangen.
Ik heb dus een gat onder de bevestiging van de luchtgeleider. Als noodoplossing heb ik de parker er weer ingedraaid (de kap echter wel met een tie wrap vastgezet) en het gat is dicht.
Nu vind ik dit niet zo'n elegante oplossing en maak dus het liefst het gat dicht. Wie heeft er een tip met wat voor produkt ik dit het beste kan doen? De radiator zelf ziet er vrij nieuw uit en kan er in mijn ogen nooit langer dan een jaar inzitten. Een nieuwe radiator monteren vind ik dus niet nodig.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten,
Paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
PRR RIGID EPOXI VAN KENT
Bedankt voor de info. Ik heb vandaag flink proefgereden met de parker erin en hij blijft droog. Bij de minste of geringste lekkage ga ik hem met het KENT middel dichtplakken.
Paul
Een nieuwe radiateur kan altijd nog. Een echte beunhaas vervangt onnodig nog goede onderdelen. Betreffende radiator is volgens het oog net een paar jaar oud en dus nog in prima staat.
De radiator is nog steeds potdicht, de parker zit er strak in, koelsysteem een nacht onder druk gezet en absoluut geen lekkage. Deze 'reparatie' blijft in mijn ogen eeuwig zitten.
Paul
Als het een koperen radiator is, zolderen, desnoods met een cent of stuiver op het gat (als je die nog hebt) anders de truuk van desire toepassen.
20 jaar
als je dit niet fatsoenlijk maakt, dwz een nieuwe radiateur,dan ben je net zo'n beunhaas dan diegene die de parker erin gedraait heeft,
Peter, als je iets repareert ipv vervangt hoef je niet direkt als een beunhaas bestempelt te worden hoor.Kijk even naar de leeftijd van de auto en dan kan een reparatie met een twee componentenkit best een goede reparatie blijken te zijn.Zeker even met de klant overleggen natuurlijk.
Wij hebben wel eens een aluminium carter van een Mercedes op een dergelijke wijze gerepareerd en daar is nooit een probleem meer mee geweest, als je het maar goed doet.Blijkt de reparatie niet goed mogelijk, moet je er inderdaad een nieuwe radiateur inzetten.
peter
op het product van kent staat niet voor niets "de keuze van de vakman" dit is geen lapmiddel maar een herstelling.
gelukkig zijn er nog collega's die voor de klanten autorijden nog betaalbaar WILLEN maken makkelijker is het om voor het minste een onderdeel te vervangen en een korting van 50% in je zakken te steken maar dit lijkt mij meer iets voor beunhazen ik zou zeggen blijven voortdoen paul. groetjes desire
Alleen lassen noem ik een goede herstelling,een gat in een aluminium radiateur dichtplakken noem ik beunwerk ja.kent of wat voor merk dan ook,trouwens ik heb wel eerder over dat spul gehoord,maar het blijft lapwerk,
de radiator is bovenaan van kunstof, metaal las je met metaal,
aluminium met aluminium ,koper met koper ,en kunstof met ....prr
dus geen lapwerk maar een levenslange herstelling.
ieder zijn mening,toch,ik vindt plakken van zulke delen gewoon niet horen,
ja, maar nooit mensen die het goed menen uitmaken voor "beunhaas"
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar