Ik vondt deze site en ben er erg blij mee!
Ik hoop dat hier iemand is met een idee om mijn probleem op te kunnen lossen, ik heb dus een 300 SL van 92, met koude motor trekt hij echt als een beer, met spinnende wielen wegtrekken gaat dan heel gemakkelijk (als je dat zou willen) en de motor pakt supermooi op bij overschakelen echt perfect! maar als de motor eenmaal op bedrijfstemperatuur is wil dat helemaal niet meer, en is de trekkracht tot 4000 RPM erg slapjes te noemen..het is in feite net of er een turbo opzit, als je de auto doortrekt naar boven de 4200 rpm begint hij ineens heel erg hard te trekken..
Dit vindt ik dus erg vervelend, de dealer kan het niet vinden (weg 1000 Euro) en andere "experts"ook al niet! weet hier iemand raad? ik zou er zeer blij mee zijn!
De motor heeft 160kkm. gelopen, en heeft een handbak, EGR is afgesloten (op advies van iemand)
Alvast bedankt voor het lezen.
Jack van der Wolde
Meppel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zuigt je tank geen vacuum? tank dop er af halen als je een eind gereden hebt. je mag dan geen zuigend of sissend geluid horen.
druk spin verhogen? aande achterkant v.d, spin zit een zwart kastje met 2 polige stekker haal kastje eraf dan zie je koperen schroef. eruit draaien. daarachter zie je een inbus. deze kwartslag indraaien[ niet meer] kykuit voor de twee o ringen dat deze er niet uitvallen ssucces
Allereerst badankt voor de reacties tot nu toe!
Inderdaad zuigt mijn tank vacuum dat was mij al eerder opgevallen, maar als ik net getankt heb is de trekkracht niet beter..ik zal in iedergeval voor een nieuwe tankdop zorgen.
De drukspin? ik zal vanmiddag eens even kijken wat u daar precies mee bedoeld, en eens kijken of dat werkt!
Nogmaals hartelijk dank, en als de oplossing gevonden is zal ik dat zeker melden.
18 jaar
ik bedoel hier mee dat je de druk in het benzine systeem een beetje omhoog kunt draaien. dat kun je verstellen aan de spin . de spin is waar al je leidingen v/d injectie samenkomen
okee ik zal vanmiddag even kijken..
18 jaar
Hallo Martin,
Ik heb zonet het luchtfilterhuis eraf gehaald en het hele kleine imbus boutje achter de koperenschroef een 1/4 slag eringedraaid, de tankdop heeft binnenin de tekst; Keine entluftung! of deze dop orgineel is? ik denk van wel, maar na het tanken was hij nog even traag met optrekken dus daar zal het niet aan liggen, ik zal de auto zometeen even testen.
Gr. Jack
18 jaar
Het resultaat!
De motor loopt nu stationair een stuk rustiger, maar het verschil in trekkracht tussen koude en warme motor is nog heel erg groot..het is dus nog niet opgelost, mocht je nog een ander idee hebben dan hoor ik het heel graag!
Tot zover bedankt!
PS zou het kunnen dat die imbusbout helemaal niet goed afgesteld was, en nu ietsie beter, zodat een beter resultaat behaald kan worden als hij nog iets meer ingedraaid wordt??
18 jaar
JACK EVEN EEN VRAAGJE TUSSENDOOR : WAT TANK JY 95 OF 98 BY MYN AUTO MERK IK DAT DE MOTOR BETER REAGEERT EN EEN STUK VINNIGER IS ALS IKEEN KEER TANK. MYN VROUW RYDT ER ALTYD IN EN TANKT MEESTAL 95 .OOK IS HET RENDEMENT [MEER KILOM./AANTAL LITER] IETS HOGER
ZOU ZEGGEN PROBEER HET. MERK WEL EVEN JE OUDE STAND DAN KUN JE HEM ALTYD DAAROP TERUGZETTEN
Goedemorgen!
Ik tank tegenwoordig om de kosten wat te drukken 95, maar ik zet de onsteking dan ook op de N stand, voorheen tankte ik altijd 98 maar toen was het probleem er ook, het speelt al een hele tijd namelijk,(minimaal 1 jaar) zou het aan de vervroeger van de ontsteking kunnen liggen?
Wat bedoel je met het 2e bericht? welke stand zou ik eventueel moeten veranderen? (Okee ik zie het al, mijn PS over de stelschroef van de injectie!)
Gr. Jack
18 jaar
je katalisator kan ook nog half verstopt zitten. eronderuit halen. doorspoelen met hoge druk[water] tegen de rywind in. dus van achteren naar voren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz R-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar