Mercedes-Benz 190: Gloeibougies verwijderen zonder afdraaien?

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2 liter

Hallo,

Auto slaat goed aan, maar toch ben ik er door meten (ohm meting ) achter gekomen dat een gloebougie defect is. Echter:gloeibougie (M12) zit muurvast! Wie weet het afdraaimoment van zo'n ding of heeft goede tips om hem veilig uit de kop te draaien? Helaas heb ik geen vibropac om hem er uit te trillen. Auto heeft 3 ton gelopen.
Graag zie ik reacties tegemoet waar ik iets mee kan doen.

Vriendelijke groet,

Autoleven

autoleven

Geplaatst door autoleven (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

ge kunt hem met goede kruipolie een paar keer goed inspuiten --goed warm rijden en proberen los te draaien --anders na een paar dagen eens terug opnieuw proberen zo niet wordt het uit frezen (met speciale frees gereedschap) met in slechste geval een nieuw draad busje plaatsen als schroefdraad beschadigt is

autoleven (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor je reactie Willy!

Ik hoop dat kruipolie ook daadwerkelijk helpt. Heb jij ervaring dat ze dikwijls breken ze bij dit type?

Autoleven

Hooghe jozef (0), 14 jaar geleden

ja met kruipolie kan je zulke dingen meestal los krijgen , zoals Willy schrijft is dat heel juist en uit ondervinding weet ik als het niet gaat in 1 keer geen paniek nog maals proberen het zal wel eens lukken. nu een truukje van een oude mekanieker als het echt niet gaat als laatste poging probeer die gloeibougie nog iets vaster te draaien en kijk of erdan beweging in komt. sucses

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

een beetje los en vast draaien inspuiten en weer opnieuw is ook regelmatig aan de orde en met succes maaar ook-----afbreken en dan frezen

komt regematig wel voor evenals bij cdi hebt eral tientaaaaaaaallen malen uit moeten frezen als ook nieuwe draadbusjes geplaatst en nog nooit een cilinderkop daar vooraf gehaald

Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoe voorkom je dat er metaaldeeltjes in de motor vallen als je er met een frees aangaat of als je nieuwe draad erin tapt voor een busje?

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

omdat de gloeibougie er nog inzit en met een speciale frees ( kan ik met perslucht alles weg blazen) werk die de schroefdraad weg freest en tevens een juist tapgat maakt voor schroefdraad te snijden voor het uittrekken van de gloebougie --met een kleefdraad snijmiddel de speciale tap behandel voor het draad tappen voor het busje +/- 1/2 u werk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.