Mercedes-Benz 212: gloeilamp brand niet

Bouwjaar: 1994

gloeilampje gaat branden als de motor loopt.
en gaat dan na een poosje uit..
gloeiers zijn goed .
ik heb onlangs wel een ander regel module gemonteerd
kan dat een probleem zijn...
alvast bedankt

dupl-u-11119-5dd14a3c1175b+dirkbeek

Geplaatst door dupl-u-11119-5dd14a3c1175b+dirkbeek (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

dupl-u-18072-5dd148b84965f+ed_vanopstal (0) PRO, 18 jaar geleden

weerstand meten van de gloeibougies mag niet veel verschil geven anders gaat gloeilamp branden als motor loopt

flip3052 (0), 18 jaar geleden

Je zegt dat de gloeiers "goed" zijn,maar heb je geprobeert met 4 nieuwe(en dan die 4 nieuwe eerts testen--ik heb zelf ooit eentje nieuw gehad die kort lag--een hele affaire,met gloeikastje naar de maan).Met een degelijke ohm-meter meten geeft je een redelijk resultaat,beter is de gloeiers eruit nemen,en 1 voor 1 op de batterij hangen en kijken of ze mooi opgloeien.succes

spanbandje (0) PRO, 18 jaar geleden

als je het stroom verbruik van elke gloeibougie individueel meet moet je verschil meten, wij meten met een multimeter het actuele stroomverbruik per bougie, als die te hoog is is er kans op interne kortsluiting, soms meet je koud een juiste weerstand maar als de bougie heet word is er toch kans op uitval door uitzetten van de bougie als je mulitimeter het stroom verbruik niet aankan neem dan een draad met een zwevende zekering van +/- 15A als die doorbrand is de bougie defect
Succes Marcel.

janus5151 (0) PRO, 18 jaar geleden

wat marcel zegt is goed mogelijk alleen dit kan makkelijker door even het contact aan en uit te zetten en daarna gelijk de weerstand over de kaarsen te meten of apart een + op te zetten en dan de weerstand te meten deze moet tijdens het afkoelen terug lopen.....mocht dit het geval zijn dan heb je de kans dat het moduul stuk is dit kun je belast opp zijn uitgang met een lamp proberen met 1 kant op massa...heb je trouwens gemeten vanaf de stekker van het moduul of de gloeikaarsen zelf (zit misschien een storing in)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.