Mercedes-Benz Vito: gloeilampje

Bouwjaar: 1997

Bij het contact maken brandt mijn indicatie voorgloeien, deze gaat niet uit. De motor,start desondanks,goed. Maar het lampje blijft branden. Vervolgens smoort de motor en slaat uiteindelijk af.
Even wat aandachtpunten. De afgelopen periode is er, ondanks de grote koude, geen enkele aanwijzing geweest. De motor startte bijvoorbeeld goed.En reed voortreffelijk. Mogelijk is het vrij lang contact maken, alle controle-lampje aan, een indicatie voor de probleemoplossing.
Verder heb ik onlangs problemen gehad met mijn remmen. Mogelijk hier en daar een vacuum probleem. Wat het probleem kan veroorzaken. Ik weet het niet meer. Alvorens ik de auto naar de MB-delaer laat slepen. Verzoek ik jullie even mee te denken.

innovator

Geplaatst door innovator (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

gsm3845 (0) PRO, 19 jaar geleden

Storing in brandstof onderbreking.
De functie van het voorgloeilampje bij deze auto is voor controle voorgloeisysteem en brandstof onderbreking.
Waarschijnlijk gaat de klep die op de brandstofpomp gemonteerd zit niet meer open.De goedkoopste oplossing is om deze klep te verwijderen(breekbout met beitel los tikken)en dan een normale brandstof leiding monteren met holbout.

innovator (0), 19 jaar geleden

Hoi GSM
Ik denk dat je gelijk krijgt. Het is waarschijnlijk de brandstofonderbreker.Dat hakken en breken zie ik niet zo zitten. Ik weet trouwens niet eens waar dat apparaat zit. Kan ik niet, bijv. een stekkertje losmaken en er dan meerijden. Dat scheelt me een hele lange sleeprit naar MB-dealer.
Tot slot heb ik nog een vraagje aan je.Stel dat ik zo'n apparaatje bij de dealer koop en hem voor de deur erin laat zetten. Kan ik er dan wel meerijden, alvorens deze is ingelezen (computer) bij de dealer?

gsm3845 (0) PRO, 19 jaar geleden

Nee alleen de stekker los halen blijf je met hetzelfde probleem zitten.
Een nieuwe regelunit inbouwen ter plekke is wel mogelijk maar moet wel ingelezen worden(ter plekke)en is vrij kostbaar.
De eerste oplossing is sneller en goedkoper.
Heb je trouwens al een andere sleutel geprobeerd(reserve)?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.