close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 280E: hortend en stotend optrekken op lpg

Bouwjaar: 1973

Ik heb een MB 280E uit 1973 met M110 injectiemotor, type met 2 bovenliggende nokkenassen. Auto start en rijdt op benzine zonder enig probleem. LPG installatie is een OMVL verdamper gekoppeld aan een electronische omschakelaar van Emmegas. Procedure: Starten op benzine, na 100 meter rijden overschakelen op gas. Auto rijdt vervolgens zonder problemen ongeveer 10 km op gas. Daarna gaat de auto horten en stoten bij lage toerentallen, echter boven +/- 2000 toeren heel goed lopen. Een zeer kortdurende overschakelen op benzine en na drie seconden weer terug naar gas laat de auto weer probleemloos op gas lopen, zowel bij hoge als lage toerentallen. Daarna sluipt het nare verschijnsel weer langzaam in.
Ik heb me een ongeluk gezocht en al advies gevraagd van techneuten. Niemand heeft echter de oplossing. Wie, o wie....

Geplaatst door

r.vanson (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rinus,
Zou het kunnen dat er terwijl je op gas rijd toch ook wat benzine ingespoten word of word de benzinepomp uitgeschakeld als je op gas rijd.

Hans4037 0
badge

20 jaar

De brandstofpomp wordt bij mij, gek genoeg, niet uitgeschakeld bij rijden op lpg. Ik heb direct na de reactie van Hans W. de zekering van de pomp uit de houder getrokken. Het probleem deed zich weer voor, echter nu pas na meer dan twintig kilometer rijden op lpg ipv na tien kilometer.

r.vanson 0

20 jaar

De brandstofpomp word niet altijd uitgeschakeld dit is toch beter voor de pomp, als deze blijft draaien, het lijkt er wel op dat het er mee te maken heeft dat de auto toch twee brandstoffen krijgt zou maar eens verder in die richting gaan zoeken.Het kan ook nog door de restdruk die op het systeem staat komen, misschien is er een fout in de schakeling ergens dat bijv. de koudstart injector brandstof door laat.
Succes
Hans

Hans4037 0
badge

20 jaar

Rinus,
Ik heb een w126 met M103 motor met hetzelfde probleem, bij mij uit het probleem zich in onregelmatig lopen bij file rijden en afslaan als ik na een langere rit de snelweg afrijd. Als ik overschakel op benzine en enkele tellen later weer terugschakel op gas lijkt het of 'de druk van de ketel is' en is het onregelmatig lopen afgelopen. Bij mij is duidelijk aan de brandstofmeter te merken dat ook tijdens het rijden op gas benzine gebruikt wordt. Ben zeer benieuwd als je een oplossing hebt gevonden.

Ruud

abbema 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.