Mercedes-Benz C-Klasse: iat sensor (code P0113 pd ) mercedes w203

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

hallo iedereen ik heb een probleemje,laatst onder het rijden ging mij het motormanagement lampje branden,ik heb hem uitgelezen en toen gaf hij aan code:p0113 IATsensor circuit highinput.nu is mijn vraag waar zit deze sensor????ik heb gemeend dat die zit bbij een diesel naast de luchtmassa meter.deze sensor heb ik ook vervangen,maar het probleem blijft bestaan,ook heb ik de lucht massa meter vervangen daarna alles weer geresset en weer een dag gereden en weer uitgelezen probleem blijft hetzelvde.IAT sensor circuit high input..nou wie kan mij helpen??gr peter

peter8735

Geplaatst door peter8735 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Oorzaak kan ook een draadbreuk of slecht/geen kontakt in een stekker zijn.
Met losgenomen stekker van de inlaat temperatuur en contact aan: heb je 5 volt op 1 van beide pennen in de stekker?
Heb je 0 ohm naar massa op de andere pen in de stekker?
Wat voor temperatuur lees je uit? -40 graden Celsius?

peter8735 (0), 12 jaar geleden

hallo,ik heb niet zoveel verstand van het electrische gedeelte,maar ik ga dadelijk een meter kopen,moet je mij even uitleggen hoe en welke stekker ik waar op moet houden...ik heb alleen een obd uitleesapparaat die leest een code en wist het eventueel,verdere info geeft hij niet.maar ik weet wel als de auto gewoon de hele nacht gestaan heeft en ik start hem dat springt het motor management lampje gelijk weer aan.dat heb ik geprobeert.ik heb hem gisteravond 20.30 geresset mee gereden naar mijn werk daar heeft hij de hele avond nacht tot s morgens gestaan en ik stapte vanmorgen in de auto starte hem en daar was hij weer.lampje brande weer.gr peter

peter8735 (0), 12 jaar geleden

dus een temperatuur kan ik niet uitlezen....maar alles is begonnen door het verwisselen van een luchtmassa meter,miscchien is de kwaliteit van dit ding niet goed???ik heb hem gekocht op internet via ebay...zit er verschil in???kwaliteit bedoel ik,is mercedes echt misschien zo gevoelig ??gr peter

peter8735 (0), 12 jaar geleden

hallo,ik heb een multi meter gekocht,en de spanning gemeten,met contactslot aan meet ik inderdaad 5v als ik het goed gedaan heb.temperatuur kan ik effe niet meten of heb jij een id???gr peter

peter8735 (0), 12 jaar geleden

ik hoop dat ik de goede heb,weet jij waar de iat sensor zit???is het die wat ik gemeten heb?die voor de luchtfilter zit?daar zit ook de luchtmassameter op..gr peter

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

5 Volt met losgenomen stekker is goed en betekent dat dit deel van het circuit werkt. Nu de andere kant van de stekker.
Hoeveel volt ten opzichte van massa? (Meestal nul, maar soms staat er een voltage op). Of hoeveel Ohm naar massa?

Sluit de stekker weer aan en meet van achter af op de draad waar 5 volt op staat. Hoeveel volt meet je?
Als je er met de meetpen niet bij kunt, kan een ijzerdraadje, paperclip of een naald gebruikt worden.

peter8735 (0), 12 jaar geleden

ik heb de stekker aangesloten en de achterkant gemeten die geeft ook 5volt aan gr peter

peter8735 (0), 12 jaar geleden

hallo,de andere draad geeft niks aan in volt,verder heb ik de stekker aangesloten en de achterkant gemeten van de 5volt draad, die geeft ook 5volt aan gr peter

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Dan heb je draadbreuk/onderbreking/slecht kontakt op de andere draad, de massa aansluiting.

peter8735 (0), 12 jaar geleden

volgens mij heb ik ook de verkeerde draad gepakt,waar zit de iat sensor???ik had de stekker losgenomen en nog eens uitgelezen en die gaf aan dat de mapsensor niet meer goed was,maar ik had de stekker los genomen.weer aangesloten en geresset en toen was storing weg dus om een lang verhaal kort te maken,ik heb de map sensor de draad gemeten....weet jij waar de iat sensor zit??is deze niet samen bij een diesel met de luchtmassa meter???dat deze goedkopere versie niet goed genoeg is??want ik had die storing ook toen ik die luchtmassa meter vervangen had.wat denk jij???meet normaal de luchtmassa meter ook niet de ingaande temp....gr peter

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Hoeveel pennen had de stekker die je los had en gemeten hebt?

peter8735 (0), 12 jaar geleden

de stekker had geen pennen maar die sensor had er 3,de stekker had wel 3 gleufjes....waar de stekker inpast.die stekker wat ik gemeten heb is die wat naar de sensor gaat die op een ronde buis zit voor het luchtfilterhuis,aan de andere kant zit de luchtmassameter in dezelfde buis....

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Met 3 contacten zal het de map-sensor wel zijn die je gemeten hebt.
Volgens mijn onderdelen leverancier zit er een losse lucht temperatuur sensor op. Die heeft 2 aansluitingen.
Maar die jongens kunnen het fout hebben, dan zit deze ingebouwd in de luchtmassa meter.

peter8735 (0), 12 jaar geleden

dat denk ik ook,want de oude luchtmassa meter had ook een ijzer draadje lopen aan de zijkant deze is gewoon plastic zonder poespas snap je?ik denk dat ik maar bij de dealer een nieuwe luchtmassameter moet bestellen.want het probleem is ook begonnen toen ik de oude vervangen had.het ene probleem was opgelost en het andere probleem deed zich voort.maar goed,ik ga deze week een nieuwe bestellen en dan laat ik het je nog weten in ieder geval bedankt voor je reacties gr peter

peter8735 (0), 12 jaar geleden

ik heb inmiddels een nieuwe luchtmassameter gehaald bij de dealer en het probleem is opgelost,geen storing p0113 meer storings vrij thanks for helping me gr peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.