Mercedes-Benz C-Klasse: Stuur blijf niet in het midden tijdens rijden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2200 cc

Hallo iedereen

ik heb een probleem met mijn auto de laatste tijd tijdens het rijden op snelweg bij rechdoor, ik moet regelmatig de stuur corrigeren dus de auto gaat links en rechts blijft niet schoon in het midden
de auto is 2 keer uitgelijnd het is beetje verbeterd maar moet nog altijd corrigeren. de auto rijd niet meer strak.
ik heb origineel banden en velgen er op, alleen de 2 achterste banden zijn bijna versleten

Graag jullie help

elyousfi

Geplaatst door elyousfi (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

sinterklaas (0), 12 jaar geleden

- slijtage in de ophanging van de onderste draagarm
- een te slap geworden veer => wieldruk veranderd
- te lage bandenspanning aan 1 kant
- verschillende mate van bandslijtage
- defecten aan het remsysteem
- ongelijk afgestelde torsieveren
- scheefstaande achteras waardoor scheef stuur
Staat de achteras scheef onder de auto, dan zal de auto steeds naar één zijde uitwijken
banden verkeerd om op de velg

heeft de auto schade gehad, in een diepe kuil gereden etc etc etc. bij het uitlijnen moeten ze toch wel het een en ander ontdekt moeten hebben. \bij wie heb je trouwens uitgelijnd.

elyousfi (0), 12 jaar geleden

Bedankt sinterklaas voor je reactie

De draagarmen zijn vervangen en alle 4 veringen ook, Kan zijn te lage spanning op de banden, volgende week maandag komen 4 nieuwe banden er op, dan zal ik iets laten weten.
remsysteem heeft toch niks met maken of wel. wat bedoel je daar mee
De auto is uitgelijnd bij Donkers in belgie de beste plaats voor uitlijnen volgens hun is alles in orde
De auto heeft geen schade gehad.
Ik heb ook een schokdempers test laten uitvoeren van voor is het 54 % en van achter 72 %
Ik moet aan mijn stuur corrigeren maar niet overdreven zoals je misschien denkt. heel lichtjes

sinterklaas (0), 12 jaar geleden

als een van je remklauwen blijft hangen aan 1 kant

elyousfi (0), 12 jaar geleden

Hallo
ik heb er 4 nieuwe banden eronder gezet het is nu beter maar wat ik gemerkt heb, hoe meer wind hoe meer corrigeren aan de stuur.

TheMorf (0), 12 jaar geleden

kan speling in je stuurhuis zijn. Een uitlijner let daar niet op.
als je stuurkogel en je fuseekogel in orde zijn, en dat zal een uitlijner toch moeten zoen,
dan even op speling in het stuurhuis laten controleren.
MB heeft daar nogal last van. Kan ook een zwakke schokbreker zijn. 54 % is nou ook weer
niet top.

elyousfi (0), 12 jaar geleden

Bedankt yusuf voor je reactie

Ja dat zal zeker dat zijn de eerste 203s hebben veel last van stuurhuis.
Ik ben naar de keuring geweest ( APK) niks erg. die is goed gekeurd zonder geen enkel probleem.

Als dat erg word neem ik in eens een geriveseerde stuurhuis.

Bedankt iedereen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.