Mercedes-Benz Clk: ik krijg foutmelding "cilinder slaagt over"

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2liter benzine automaat

bij half gas is er geen probleem, maar wanneer ik volgas of kickdown geef gaat hij redelijk tot 4000 toeren, en houd dan plots in
soms gaat hij dan heel onregelmatig verder in toeren, en in het slechtste geval houd hij helemaal in en schakeld hij een willekeurige cilinder uit.
dan stilleggen en terug starten en hij loopt terug op 4
maar telkens je veel vermogen vraagt loopt hij slecht en gaat hij een cilinder uitschakelen

ik heb hem laten uitlezen bij een kennis, daar kregen we de storing " slaagt cilinder over"
hij wist mij te vertellen dat waarschijnlijk de bobine niet goed was, er zitter er 2 Op de mercedes, ik heb deze dan vervangen
maar het probleem bleef bestaan, terug laten uitlezen, zelfde foutmelding
dan de bougiekabels en klemmen ect vervangen, nog steeds geen positief resultaat

dan ben ik zelf maar wat aan het zoeken geweest
als ik dan de lmm afkoppen, dan loopt de motor beter als met, hij gaat vlot door tot 6000 toeren, en slaagt zelden in beveiliging, dus hij schakeld maar af en toe een cilinder uit

maar men vertelde mij dat dit niet ommiddelijk wou zeggen dat de lmm stuk is....

heeft iemand nog zoiets dergelijks meegemaakt, of iemand een idee wat er mis kan zijn of wat ik moet testen?

alvast hartelijk bedankt

tjokke

Geplaatst door tjokke (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz CLK? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

De student (0), 13 jaar geleden

Een bdp sensor kost niet zoveel

tjokke (0), 13 jaar geleden

een bdp sensor?
wat is dat en wat gaat dat meten?

alvast bedankt voor je reactie

De student (0), 13 jaar geleden

Zit boven je vliegwiel.Op het vliegwiel of starterkrans zit een vast herkenningspunt dat de sensor herkent en zo de juiste gegevens (toerental,stand van de piston,zelfs de versnelling van een cilinder bij de arbeidslag)naar de computer stuurt voor de ontsteking en injectie.Deze durft wel meer meer falen en kost zo 'n 50 eu

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Mengsel fout. Die BDP-sensor zal wel werken, anders kun je ook niet half-gas rijden.
Kan veroorzaakt worden door vele dingen, zoals een defecte sensor of valse lucht. Is niet echt goed voor je dure katalysator.
Gezien je opmerking over het loskoppelen van de LMM, is een defecte LMM wel de meest waarschijnlijke oorzaak.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

tjokke (0), 13 jaar geleden

ik heb gisteren avond gelezen dat ik met remreiniger de LMM kon reinigen, wel is waar zou dat niet super gezond zijn, maar het zou wel werken
dus heb ik dat deze morgen even gedaan en ben dan gaan test rijden, de auto trek een pak vlotter, heeft veel meer vermogen,
maar als ik lang plankgas geef gaat hij uiteindelijk toch nog enkele keren in protectie, en schakeld hij een cilinder uit
maar op het eerste zicht leek het wel aan de LMM te liggen
dat hij nog steeds af en toe in protectie gaat, zou dat ook aan de LMM kunnen liggen dat deze soms toch mankeerd of slecht werkt,
want dan ga ik een der dagen een nieuwe bestellen

ik zal straks alsvast ook even alle vacuüm slagentjes eens nakijken, en de uitlaat zoals 'oldford' hierboven vermeld, kwestie van zeker te zijn dat daar ook niks mis is...

alvast bedankt voor jullie reactie's en ik hou jullie op de hoogte

greets

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Van LMM's is bekend dat ze na verloop van tijd een signaal gaan afgeven dat lager is dan er werkelijk aan lucht de motor in gaat.
Daardoor wordt het mengsel armer en bij vol gas ga je dat het 1e merken omdat het mengsel dan niet meer gecorrigeerd wordt door de lambdasonde. Als je het dan merkt bij volgas omdat er een cylinder wordt uitgeschakeld, dan staat het mengsel wel heel gevaarlijk arm.
Ik zou de LMM vervangen.

tjokke (0), 13 jaar geleden

ik heb dus de LMM vervangen en de auto gaat terug als een speer vooruit
zelfs zijn schakel gedrag is veel beter op hogere toeren, waar hij vroeger bij 6000 toeren in 2 sprongen een versnelling hoger schakelde, doet hij dat nu in 1 mooie beweging, waarschijnlijk omdat hij nu terug vol vermogen heeft.

ik wil jullie alvast bedanken voor de nodige steun, ik heb hier weer een leer rijke week achter de rug,

ontzettend bedankt, groetjes joery

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.