De eerste injector, gerekend vanaf voorzijde lekt olie of diesel. Dit is door het gebruik van de auto vastgebrand, is niet met perslucht weg te blazen.
Wat is het en hoe kan je dit probleem oplossen. Ik heb 2 afbeeldingen bijgevoegd.[url=https://s13.postimg.org/naecogi7b/foto_1...][img]https://s13.postimg.org/p27bjd1k3/foto_1...[/img][/url]
[url=https://s12.postimg.org/4ac1g00zh/foto_2...][img]https://s12.postimg.org/vkxcnx3w9/foto_2...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
"Lekke verstuiver" uitlaatgassen en diesel lekken langs de koperen ring onder de verstuiver (brandplaatje).
Brandplaatje verniewen, niet te lang mee wachten want hoe langer je dit zo laat des te vaster zit straks je verstuiver bij het demonteren.
Degenen die gereageerd hebben, bedankt voor de tips. Het was inderdaad het brandplaatje.De verstuiver zat door vervuiling, teervorming, er goed vast in. de bewuste bout van de aandrukwig eerst een paar slagen losgedraaid en daarna de motor gestart. Na enig gas geven kwam de verstuiver los nadat ik met een hamertje op de verstuiver getikt had. Alles zoveel mogelijk schoongemaakt voordat de verstuiver eruit genomen werd. De verstuiver en de aandrukwig zo goed mogelijk schoongemaakt, de bout, en de schacht, waarmee deze wig vast zit ook in zoverre mogelijk.Daarna alles weer gemonteerd, na plaatsing van een nieuw brandplaatje. De bout van de wig vast draaien, maar daarbij brak ineens deze bout onderin, de laatste halve centimeter. Dat was goed klote. Eerst geprobeerd dat laatste stukje eruit te draaien met een schroevendraaier. Helaas. Even info ingewonnen in mijn netwerk voor dit situaties waar ik weinig mee opschoot. Dan maar op eigen ervaring teren. Een grotere bout, waar de wigbout in zit, erin draaien zodat deze zelf een beetje schroefdraad in die ruimte maakte. Lukte niet helemaal goed. Mijn ervaring bij penbobines bij een Renault waarbij de bevestiging ook vaak uitlubbert gebruikt. Het klinkt heel knullig en amateuristusch, maar het lukte met een dubbel gevouwen ijzerdraadje in het boutgat laten zakken, bovenkant daarvan ombuigen zodat deze niet helemaal in het boutgat valt. De dikkere, imbus, bout in het gat, met ijzerdraadje, gedraaid en het zat goed vast. Daarna weer losgedraaid, de injector geplaatst, in mijn geval 2 nieuwe brandplaatjes anders sloot de injector niet voldoende af. Wig en de bout goed vast kunnen zetten. Het probleem van het lekkende brandplaatje was verholpen. Het is niet helemaal zoals het eigenlijk hoort. Maar als dit niet was gelukt had ik de afgebroken bout moeten laten uitboren door een specialist, en dan weet je de prijs. De auto rijdt weer naar behoren en is na de reparatie succesvol naar Duitsland gereden. Zie foto oud brandplaatje. Daarop kan je zien dat de injector niet helemaal rond afdichtte.
7 jaar
[url=https://s8.postimg.org/tddeeahfp/Gebruik...][img]https://s8.postimg.org/xmi4ggkox/Gebruik...[/img][/url]
7 jaar
Je hebt dus 2 brandplaatjes bovenop elkaar gemonteerd en de zitting niet schoon gefreesd waar het brandplaatje op komt te liggen ?
Als dit zo is , gaat dit goed fout .
De verstuiver zit nu te hoog en je verstuiverbeeld komt verkeerd in de cilinder.
De zitting is schoongemaakt. Bij verdere ervaringen zal ik proberen dit te vermelden in deze discussie. Overigens sloot de verstuiver niet goed af met 1 brandplaatje.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar