Auto heeft last onregelmatige stationairloop.
Is uitgelezen bij specialist met Star diagnose.
P01701 Fuel Trim Too Lean bank 1
P2029
Fueltrims Long Term gaven +25% aan en na wissen codes blijft P01701 terugkomen.
LMM en Vacuüm slang vervangen onder luchtfilter vervangen,in deze slang zaten 4 scheuren en auto liep iets beter.
Als nu de fuel trims rijdend gelogd worden ,dan zit de long therm nu op 17% en als je gas geeft loopt deze terug naar 7% wat duidt op een nog aanwezig lek in het vacuüm systeem.
Ik gaf dus aan dat wellicht de luchtslang die onder de Kompressor zit ook vervangen dient te worden ,omdat deze ook vaak lek raakt,maar de garage is niet in staat om dit te bekijken .
Nu werd er geopperd dat de Lambdasonde voor de kat defect zou kunnen zijn....maar 100% zekerheid krijg ik niet.
Inspuiten met remmenreiniger heeft geen resultaat.
Wil graag een lektest met een smoke test laten uitvoeren om het lek te vinden.
Heeft er iemand raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom is de garage niet in staat om de rest van het vacuum deel te controleren ?
Goede vraag, maar er werd gezegd dat lambdasonde voor kat moest worden vervangen.
Maar ik wil niet zomaar dingen vervangen zonder te weten of het de oorzaak is.
7 jaar
Zo even een update.
Navraag bij Mercedes specialist leerde mij dat waarschijnlijk toch de slang bij Kompressor gescheurd is.
Hij vertelde mij dat de lambdasonde een symptoom was en geen oorzaak van het probleem.
Inderdaad was deze gescheurd en is de slang vervangen zonder de Kompressor te verwijderen.
Tevens is het brandstoffilter vervangen.
7 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar