Bij deze Mercedes zakt het koppelingspedaal tot op de bodem. We proberen te ontluchten maar er komt een dan maar een heel klein beetje druk op het pedaal maar verder niet. .
Er zit een hydraulisch druklager in en ons vermoeden is dat deze defect is. Maar voor we de hele versnellingsbak erachter weg hebben zouden we graag wat ervaringstips hebben of het ook veel voorkomt dat de bovenste koppelingcilinder dit veroorzaakt. Anders moeten we daar eerst mee beginnen. Ziet er uitwendig wel droog uit, maar ja, dat is uitwendig.
Robbie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien kun je hier iets mee.
"Het is mij uiteindelijk redelijk gelukt op de manier zoals in het werkplaats handboek wordt beschreven.
Namelijk via de remklauw rechtsvoor. Op de ontluchtingsnippel daarvan sluit je een doorzichtige slang aan die je (door het opendraaien van die nippel) vol laat lopen met remvloeistof. Als de slang vol zit sluit je het andere eind aan op de nippel van de koppelingscylinder op de bak.
Vervolgens ook die nippel opendraaien en dan met het rempedaal de vloeistof rustig naar boven rondpompen tot alle lucht er uit is. Zet wel de slang even vast met een kleine tyrip anders spring hij er door de druk af en kun je overnieuw beginnen.
Het is op deze manier zelfs alleen te doen."
Was een goeie tip. We hebben het zo kunnen ontluchten en pedaal voelde weer goed aan.
Echter na 2 a 3 keer intrappen weer geen druk. Dus gaan nu toch maar de bak loshalen en hydraulisch lager vervangen.
Bak eronder weg gehaald en nieuw hydraulisch druklager gemonteerd en functioneert weer zoals het hoort.
Vreemde was dat er helemaal niets te zien was aan dit lager, geen lekkage oid en toch na 2 keer de koppeling intrappen was de druk weg.
Opgelost dus
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar