close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 220: Kachel

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel

Regelmatig blijft mijn kachel hete lucht blazen als ik de auto voor het eerst start, ondanks dat de regeling op 'koud' staat ingesteld. De verlichting achter de draaischijven voor ventilatortoerental en uitblaaszones knipperen dan heel snel en als ik de verlichting aandoe gaan die knipperende lampjes uit.

Na geruime tijd rijden hersteld het probleem zichzelf en doen de kachel en de verlichting weer normaal. Het lijkt het meest voor te komen als het buiten koud en vochtig is.

Soms doet ie het dagen achtereen prima maar nu blijft het probleem al 2 dagen hangen.

Herkent iemand dit fenomeen??

Geplaatst door

Billybob (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vermoet regelpaneel

willy9 0
badge

13 jaar

Willy9, bedankt voor je snelle reactie. Duoventiel werkt prima als kachel weer goed werkt. Zowel de temp.regeling als links en rechts apart. Het vreemde vind ik het knipperen van de verlichting achter de 'draaischijven'. die knippert in geval van storing niet af en toe maar heel snel en heel regelmatig. Bij een los/slecht contact zou je verwachten dat ie onregelmatig zo knipperen en met een tik op het bedieningspaneel of op de schakelaars weer zou werken of er helemaal mee zou stopppen. En als ik de koplampen aandoe is het knipperen weg en doen die lampjes het helemaal niet meer tot ik de verlichting weer uitdoe.
Wat ik ook zo vreemd vind is dat meestal, na een km of 50 snelweg het probleem opeens verdwijnt(99 v/d 100 keer) en dan vaak, afhankelijk v/d buitentemp. dagen wegblijft. Maar misschien is dit stom toeval.
Is die print makkelijk te vinden? Dan kan ik de contacten een nalopen of schoonmaken met contactspray.

Billybob 0

13 jaar

type --een C OF E model ????

kan u niet met een ander regelpaneel eens proberen-is snelste gedaan.

willy9 0
badge

13 jaar

C220 bj 94. Ik was al bang dat het een lastig klusje zou zijn. Had bij garage al gevraagd er bij de grote beurt even naar te kijken maar die heeft dat achterwege gelaten. Prima garage overigens maar erg druk.

Verder ben ik redelijk technisch, maar van sprintbanen heb ik nog nooit gehoord.

Billybob 0

13 jaar

als ge zeker waard dat het regelpaneel slecht was kon ge een 2 de hands zoeken want nieuw zijn ze vrij duur geloof +/- 620€-- duo ventiel is toch zeker goed ????



er is een e-mail onderweg

willy9 0
badge

13 jaar

ik heb het zelfde probleem gehad , het probleem zit in het bedienings paneel een van de solderingen van de stekkeraansluiting is gebroken.
Ik mail je een beschrijving hoe je dit oplost.Ik ga vanaf nu 4 weken op vakantie en lees later wel of het gelukt is.

mvg Louis

Louis656 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.