Mercedes-Benz C-Klasse: Kachel / airco problemen

Bouwjaar: 1994

Hallo,

Daar ben ik weer met een probleem met mijn C prul...

Momenteel staat die kist weer bij de MB dealer om het probleem op te lossen met de schokkende motor ( eerder omschreven bij Problemcar ) nu gaan ze de leidingen vervangen...ben benieuwd.

Maar nu volgende probleem...
mijn kachel...in de wagen is ACHTERAF airco ingebouwd door de
monteurs van een "sloperij" volgens mij.
in principe hoeft dat geen probleem te zijn, maar als het lampje brand zou normaal de airco aan moeten zijn, bij mij is dat andersom...enfin geen probleem.

wat het probleem wel is, is het feit dat de kachel soms warm blaast, dan koud, dan links warm en rechts koud, dan weer links koud en rechts warm enz enz...
Ik word er soms een beetje minder vrolijk van, had altijd gedacht dat ze bij mercedes ( ik schrijf het al niet meer met een hoofdletter !! ) degelijke en betrouwbare auto's maakten ??

Wie kan me helpen en verteld wat het probleem is ????

alvast Many Thanks...

grt

Roger

Geplaatst door

erka (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bij een origineel mercedes aircosysteem staat de airco af als het rode lampje brand op de bedieningsschakelaar.
en wat het wisselende temperatuur betreft kan dit aan de duochauffagekraan liggen of het bedieningspaneel zelf .

izzi 0
badge

19 jaar

Oke, MB sterretje...fijn dat je zo frequent op problemcar bent !
ga dit laten nakijken !
Thanks

erka 0
badge

19 jaar

Hallo MB sterretje...
is makkelijker gezegd dan gedaan, dit nakijken :-)
waar zit die chauffagekraan en hoe kontroleer ik die ?
bedieningspaneel is niet zo eenvoudig om die te vernieuwen omdat er achteraf een en ander is ingebouwd ( airco en spiegelverwarming geloof ik )

branden de andere lampjes ook als ze uit staan overigens ?
want logisch is het niet dat het lampje brand als de airco uit is, lijkt mij :-)

Dank je voor de antwoorden !

grt
Roger

erka 0
badge

19 jaar

De meeste airco's gaan kapot van het stilstaan, Als het lampje dus uit blijft valt dit niet op. Dus is het slimmer om het lampje aan te laten als hij uit staat.
Verder zeg je zelf dat de airco achteraf door een "sloper" is ingebouwd. En dan kun je dus niet Mercedes (ja met een hoofdletter) de schuld geven van een niet betrouwbare auto.

Maar als je dan echt een betrouwbare auto zoekt, koop dan een Toyota,

groeten
Maurice

annmisty 0

19 jaar

Hallo Maurice...
ik geef mercedes niet meteen de schuld van de airco, maar
wel meer van de andere problemen.
Toyota is inderdaad een goeie auto...vooral de landcruiser, maar ja die is niet meer te betalen als je er geel voor moet betalen...je betaald je dan blauw :-)

Trouwens slim van Mercedes dan om het lampje daarom te laten branden!

thanks voor je reactie !

grt

Roger

erka 0
badge

19 jaar

Hoi,
Ik heb een E300d 1994 met een soortgelijk probleem. Ook airco achteraf ingebouwd, bij MBdealer.
In elk geval moet je controleren:
1. Div. zekeringen op doorbranden en corrosie (zie boekje voor welke)
2. Werkt de luchtaanzuiging bij de binnentemperatuurvoeler ( bij mij achter roostertje naast de binnenverlichting. Kun je doen door er een stukje dun papier van ong. 1 vierkante cm tegen te houden. Moet bij ingeschakeld contact blijven kleven.
3. Binnentemperatuurvoeler zelf gaat nog wel eens kapot. Kun je doormeten of evt. direct vervangen (ong 10 euro).
4. Elektrische aansturing duokranen meten: Zie voor handig testapparaatje en beschrijving: http://www.w124archiv.de/ (bij werkzeugkiste > heizung/klima. Als de aansturing goed werkt terwijl de storing optreedt is de kans groot dat het aan de duokraan ligt. Bij mij werkt deze goed. Het is mij gebleken dat er maar heel weinig mensen zijn die je zinnig verder kunnen helpen als het om de elektrische aansturing gaat.
Succes.

Bart872 0

19 jaar

Hallo Joost Bart,

Ik heb je tip opgevolgt, bij de c-klasse zitten in de binnenverlichting-unit 2 van die roostertjes naast mekaar, bij 1 van deze ( de rechter ) blijft inderdaad dat papiertje hangen, de linker kant geeft echter niet thuis.

deze 2 roostertjes zitten aan de voorruit zijde zullen we maar even zeggen, aan de achterruit zijde ( uiteraard van de zelfde binnenverlichting-unit ) zit nog een roostertje ook daar plakt het papiertje niet.

volgens een kennis van me, die wel behoorlijk wat verstand heeft van Mercedes ( en ook mijn probleem met de schokkende motor heeft verholpen ) zijn de chauffage kranen schijnen te werken, als deze spanningsvrij gemaakt worden dan wordt het binnen in de auto een sauna ( zonder spanning openen de kranen zich ).

De binnen temperatuur censor zal ik vervangen, want 10 euro is de gok wel waard dacht ik.

ik zal mijn verdere bevindingen hier vermelden.

groet

Roger

erka 0
badge

19 jaar

Hallo,

even een update...

als eerste heb ik via ebay.de een nieuwe binnen verlichting-unit aangeschaft ( voor 1 euro, kost bij MB 125 euro ongeveer ex. ) voor het ventilatortje met censor )
maar hier lag het probleem dus niet.

probleem lag dus echt bij de bediening.
een andere unit aangeschaft met het zelfde nummer, helaas is bij mij achteraf in de "C" airco ingebouwd, wat niet echt profesioneel gebeurd is...

ze hebben een Unit ervoor aangepast dus de orginele met het nummer wat op de Unit staat die er nu inzit was dus compleet anders.

Probeem dus...nou ja dan de hele handel maar opereren, soldeerbout erbij, wat onderdelen af solderen en wat ombakken..monteren en proberen...( helaas ff niet opgelet en 2 draadjes verkeerd om, zodat de ene kant warm blies als de draaiknop op koud stond, dit omgesoldeerd en de handel doet het...YES !!!

Eindelijk, geen koude tenen meer


erka 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.