close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz B 170: kachel schakel weerstand al 3 x stuk in 2 maanden

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 266940, Motorinhoud (cc): 1700, Vermogen (kw): 85

Bij mijn mercedes B 170 klasse , is al voor de 3è keer in 2 maanden tijd , de kachel schakelweerstand stuk gegaan en kan ik de eerste 4 standen niet meer gebruiken , alleen de hoogste stand draait perfect , de reparatie is steeds bij de mercedes garage uitgevoerd met orginele onderdelen , wie kan mij vertellen wat het probleem verder kan zijn , vorige keer is er ook een nieuwe interieur filter geplaatst , daar de afvoer kanaaltjes voor op de paravan gedeeltelijk verstopt waren ,en weer door geblazen , was de filter nat geworden , daarna deed alles het weer 1 maand , maar 2 dagen geleden is hij weer vernieuwd , maar nu weer defect
groetjes Bart

Geplaatst door

mgtje1005 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zal direkt terug gaan naar garage gerantie werk hun laten je betalen voor iets wat niet nodig is.

Het zou om onderstaande weerstand zie foto handelen

mgtje1005 0

6 jaar

Waarschijnlijk draait je kachelmotor te zwaar.



vr.gr. Theo

Op de hoogste stand , is er geen enkel probleem , alleen meer geluid door het hoogste toerental wat de kachelmotor maakt

mgtje1005 0

6 jaar

Wat Theo ook al zei: ventilator loopt te zwaar.
Oorzaak kunnen de lagers zijn, waar de dealer waarschijnlijk (nog) niet naar gekeken heeft.
Een weerstand gaat kapot door overbelasting.
De ventilator draaid wel op de hoogste stand omdat die buiten de weerstand om gaat.

Hans4040 1230
badge vip badge

6 jaar

Kachemotor kan ook "beschadigd" zijn door waterinsijpeling. Dit type A en B zijn nogal gevoelig voor waterinsijpeling via inlaat, vandaar ook natte pollenfilter. Zou toch effe kachelmotor laten checken.

jhl 0
badge

6 jaar

Ik heb voor as woensdag weer een afspraak staan bij mijn MB garaga , en hopenlijk kunnen zij de oorzaak vinden , elke keer een nieuwe weerstand inbouwen , zet ook geen zode aan de dijk , zou nu de 4è keer worden
Ik ben niet blij met de eventuele uitbouw van het dasbord , om bij de unit te komen zal dan een dure geschiedenis worden denk ik

mgtje1005 0

6 jaar

Het zal dan toch een keer nodig zijn. Als de ventilator inderdaad zwaart loopt, branden er binnenkort waarschijnlijk ook de koolborstels uit, en dan heb je helemaal niets meer, dan zal het moeten.

hellbat 0
badge

6 jaar

Beste Alle maal

Op dit moment wordt er een nieuwe kachel unit ingebouwd
de oude bleek niet soepel genoeg te lopen
Hopenlijk is het probleem weer voorbij , en blijven de weerstanden weer heel
mijn dank allemaal voor het mee denken
groetjes Bart

mgtje1005 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz B-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.