Bij 160.000 km begon de motor van mijn 300TD Turbo een onregelmatig scherp en traag kletterend geluid te maken, het best waarneembaar bij stationair draaien. Bij 180.000 km verbleef mijn 6-cylinder in totaal meer dan 9 weken in een officiële Mercedes garage, om achtereenvolgens: gloeikaarsen te vervangen, injecteurs uit te persen, injecteurs te vervangen, klepstoters te vervangen, distributieketting + alle tandwielen voor deze + de spanner te vervangen, en uiteindelijk de koppakking te vervangen
Het langzame getik was zo goed als, maar niet helemaal verdwenen. Nu, 35.000 km later, is het gekletter niet meer om aan te horen. Opnieuw zelfde symptonen.Ook zie ik de oliedrukmeter op het dashbord nogal op- en neergaan.
Heeft iemand hiermee ervaring, wat kan er nu na 35.000 km weer terug defekt zijn, of is er een andere oorzaak. Behalve deze symptonen, rijdt de wagen als nieuw.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oliedruk schommelt?Meestal koppakking lek bij 1e cylinder en dan komt t lawaai van de klepstoters die te weinig oliedruk hebben.
Moet normaliter nietkunnen na vervanging 35.000 km geleden...
Mijn voertuig is nu reeds de 10de dag in een officiële Mercedes garage. Ze hebben eerst de injecteur op de 2de cylinder (alle injecteurs werden 35.000 km geleden reeds vervangen) + de voorkamer vervangen, maar het kletterend geluid bij stationair draaien was nog even luid. Nu hebben ze de diesel injectiepomp afgenomen voor onderzoek. Op mijn herhalend verwijzen naar het schommelen van de oliedruk (naald beweegt "enkele millimeters"), zei mij de chef mecanicien dat hiervoor de sensor zou vervangen worden.
Ik begrijp er niks meer van. Is er iemand die hiermee ervaring heeft? Graag jullie mening. TNX
21 jaar
Inmiddels heb ik mijn 300 TD turbo terug, met een vervangen diesel injectiepomp. Maar helaas, het scherp kletteren bij stationair draaien is nog even afschuwelijk, evenals de naald van de oliedrukmeter die bij stationair draaien (en met afgeschakelde airco ivm schokbelasting bij in werking komen van de compressor)nog altijd enkele millimeters op en neer gaat. Ik ben ten einde raad. Als ze het bij een officieële Mercedesgarage niet opgelost krijgen, tot wie moet ik mij dan wenden?
21 jaar
De bijbehorende factuur zal ook wel leuk zijn geweest....Bij zulke problemen moet achteraf!gezien altijd de kop eraf en ik denk dat een voorkamer los zit of gescheurd oid,ben zeer benieuwd !
Net even met collega gespr,losse klepzetel ook al gezien.....
vraagje: rookt de auto erg als ie stationair loopt?
Is dit het geval kan het hetzelfde zijn als wat ik laatst had, nl. versleten zuigerveren waardoor een cilinder te weinig compressie had en pas na een aantal omw. ontbrandde, met als gevolg een scherpe tik en een schuddende motor.
21 jaar
Je mag toch werkelijk wel aannemen dat de dealer dat gedaan heeft....Toch?
Inderdaad , mijn Ster is aangekocht én onderhouden bij de officiële dealer hier in mijn woonplaats. Ik heb al zowat een halve nieuwe motor (in uitgegeven herstellingsgeld uitgedrukt misschien al een hele nieuwe...), doch ik zit nog met hetzelfde probleem: onregelmatig kletteren met een scherpe metaalklank, en dit is enkel te horen bij stationair draaien. Soms klettert hij niet, maar als hij klettert, dan zie ik ook de oliedrukmeter enkele milliemeters op en neer bewegen. Rook uit de uitlaat valt mij niet op (als antwoord op een vorige posting).
Volgens de chef mechanieker, is het een probleem van de timing van inspuiten ("de pomp staat soms niet goed"). Moet ik écht wachten totdat de zuigers in het mac'adam slaan, of is er nog iets aan te doen?
21 jaar
misschien pistonpen. deze geluiden zijn erg moeilijk te lokaliseren er zijn tegenwoordig apparaatjes waarmee je geluiden mee kunt lokaliseren.
Hoe is t ermee momenteel?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar