Mercedes-Benz 300 ce 5-bak: Veel te hoog co,verbruik en inhouden motor

Bouwjaar: 1992

Viergastest uitgevoerd:blijkt het co gehalte van een mercedes 300 ce met handgeschakelde 5-bak bj.1992 motortype 103.050 ver boven de 10(!) te zitten.
Tevens houdt de motor in,dat wil zeggen,komt niet boven de 4500 toeren uit,het is net of er dan een soort toerenbegrenser inschakelt.Verbruik ligt rond de 1 op 6,waarbij normaal 1 op 10 haalbaar moet zijn volgens een ex-MB-monteur.
Enige zaken reeds vervangen,waaronder brandstoffilter,luchtfilter,overspanningsrelais,brandstofpomprelais(na foutje verbrand) en bougies.Rotor en verdelerkap bekeken op scheuren en daarna schoongemaakt,evenals de lambda sonde,maar ben geen steek verder gekomen,het zit dus dieper,en aangezien ik te weinig ervaring heb met mercedes reparatie en geen donor auto voorhanden heb om allerhande onderdelen te switchen om zodoende het probleem te vinden vraag ik jullie hulp.
Zelf zat ik nog te denken aan het vervangen van de lambda-sonde,maar zoals jullie zien,er is al behoorlijk wat vervangen en tot nu toe geen enkel resultaat.
Iemand ervaring met iets soortgelijks en is de co ook manueel af te stellen?(Krijg daar namelijk tegenstrijdige berichten over).
Alvast bedankt.
Jan.

automan786

Geplaatst door automan786 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

arnold690 (0) PRO, 20 jaar geleden

Zou toch rotor,kap en kabels vervangen,uit ervaring komen daardoor onder meer zulke klachten voort zeker bij Merc benzine

Siem Bijman (140) PRO, 20 jaar geleden

Controleer de brandstofdruk.Als bv de retourleiding dichtzit krijg je een te hoge druk en kan dit verschijnsel veroorzaken.

Lambda sensor kun je wel schoonmaken, maar je kunt hem natuurlijk ook checken.Als het signaal niet goed is , blijft hij te rijk.

En inderdaad rotor en verdelerkap.

fons3098 (0), 20 jaar geleden

co kun je afstellen door inbus dwars door luchtfilterhuis moet je wel eerst zorgen dat de rest goed is en ja rotor en verdeelkap is belangrijk bij deze autos

gerrijnders (0) PRO, 20 jaar geleden

moet eerst weten wat voor een injectie systeem het is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.