close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 300: kloppende diesel 300d 6 cilinder

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

momenteel heb ik een kloppend geluid in de motor goed hoorbaar lijkt eerste instantie op normale koude diesel neemt wel af bij warme motor maar helemaal weg is het niet ,met een schroevendraaier op het blok oor op de schroevendraaier hoor ik aan de distributie zijde een harde klop gaat met toeren mee maar stopt op een gegeven moment ,dit hoor ik het sterkst aan de verstuiver zijde ,bij overige cilinders hoor ik dit niet.

zou het een verstuiver kunnen zijn ? motor rookt niet en reageerd goed op gas en gas los direct weer mooi stationair.

heeft iemand hier ervaring mee ? moet ik me ongerustmaken of lekker door rijden.

auto net in bezit.

Geplaatst door

humvee (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarsxhijnlijk de laatste cilinder?
Ik denk dat je een tikkende klepstoter hebt.
Dit kwam meer voor bij deze motoren.
Motor spoelen en olie verversen kan misschien helpen.

bedankt voor de reactie,

ga ik proberen ,ziet er niet naar uit dat het eerder is gebeurd. ik bedoel cilinder aan distributie zijde ,dit is toch Nr 1

spoelen is verversen en dat een paar keer ?

humvee 0

12 jaar

Spoelen is met een geschikt product bij de oude motorolie voegen.
Dan de motor rustig een 3 kwartier warm laten draaien en dan olie en filter vervangen.

Bij dit type motor is het bekend dat de koppakking scheurt van het oliekanaal naar distributie zodat oliedruk verloren gaat in de cilinderkop waardoor je tikkende klepstoters krijgt.

Edwin500sl 0

12 jaar

dus nieuwe pakking en klaar , is dit goed te doen bij dit type motor ivm ketting. motor is uit de auto op dit moment ivm over bouwen

anders gewoon door rijden dit kan toch niet heel veel last dan ?

humvee 0

12 jaar

Een goede werkwijze zou zijn eerst een flush om te zien of de stoter gewoon verstopt zit, werkt dit niet dan idd de kop eraf.
Dit valt best mee , het zijn forse blokken maar niet heel ingewikkeld.
En er is meer dan genoeg informatie over te krijgen zodat je het ook eenvoudig zelf kunt doen.
De kosten zijn het niet en met een beetje durf moet dat kunnen:D
En idd meestal is het geen kloppend geluid maar een fel tikkend geluid... ik hoop dat het de stoter is.

Succes er mee !

C.Jonker 0
badge

12 jaar

het is een kloppend geluid ,het tikken van kleppen is mij wel bekend ,allen vreemd dat het aan de 1e cilinder is (distributiezijde ) en dan nog aan de zijde van de verstuiver waar je het het beste hoort.

dus met een oude methode schroevendraaier op het blok en luisteren ,zit zelf aan een verstuiver te denken. maar suggesties en oplossingen altijd welkom.

humvee 0

12 jaar

Is deze motor soms te warm geweest,er zitten mischien zuigerveren vast van 1 zuiger,je kan proberen met een goed produkt de motor te spoelen en dan een goede kwaliteits olie erin doen!

Roger10 0

12 jaar

het verleden van de motor is onbekend ,te warm lijkt mij niet dan zal toch de koppakking eerst komen ,geen idee

wat is een goed middel ? wyn's forté wie heeft waar een goeie ervaring mee ?

humvee 0

12 jaar

verstuivers controleren )
gr

cor9 0
badge

12 jaar

Er kan idd heel best een zuiger de tik veroorzaken, dat klinkt idd doffer van geluid dan een klepstoter.
Forte is een heel goed middel, doe het wel volgens voorschrift !!!

C.Jonker 0
badge

12 jaar

zet eens een schroevendraaier op het dempertje dat naar de spanrol multie riem loopt, en luisteren

w124-200 0

12 jaar

en is het al opgelost ?

w124-200 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.