Ik heb een mercedes E300 diesel W210 uit 1996. De bedrijfstemperatuur loopt op tot 100 graden bij stationair draaien. Ga ik rijden, loopt deze zelfs op tot tegen de 120 graden streep. Ik heb begrepen dat de juiste bedrijfstemperatuur ergens bij de 90 graden moet liggen. Ik heb reeds de termostaat vervangen, dus die kan het volgens mij niet meer zijn. Is er misschien iets mis met het moment waarop de fan aan moet slaan? Of zit de radiateur dicht? Ik weet het zo niet. Wie heeft hier ervaring mee en kan me misschien verder helpen?
Groeten,
Niels
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vaak bij deze motor radiateur verstopt. Als je rijdt heb je rijwind en heb je de ventilator bijna niet nodig.
Voel of de radiateur overal even warm wordt. Vind je koude plekken vervangen maar.
... en vind je geen koude plekken is waarschijnlijk de visco van de fan kapot, als de motor zo warm
is je kunt de fan met je hand (werkhandschoen!) tegenhouden is de visco stuk.
Kijk ook even of er genoeg koelvloeistof aanwezig is.
Anders de visco van de koelvin vervangen, wanneer je hem vast kunt houden zoals ToniMB schrijft.
Ik heb bij die van mijn radiateur visco en termostaat vervangen.
mvg DJ
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar