Al een tijdje last van steeds bijvullen koelvloeistof. Met drukset gecontroleerd en in de motorruimte op slangen/aansluitingen/radiateur is geen lekkage te vinden.
In interieur ruik je wel koelvloeistof dus ik vermoed/verdenk de kachelradiateur.
Hoe kan ik deze controleren cq demonteren? Waar haal ik het spul los zodat ik er bij kan om te controleren en/of vervangen?
Verder tijdens rijden met warme motor/automaatbak toch regelmatig uit de D-stand springen en motor draait dan in neutraal zonder aandrijving. Wél blijft de D in het dashboard zichtbaar. Is dit een softwareprobleem, fout in de bakprint of gewoon de bak mechanisch defect? 250.000 km op de teller. Had het ook in mijn w203 C220 CDI.
Als de motor koud is en buiten relatief vochtig (regen gedurende de nacht) slaat de startmotor vast (zo lijkt het) dan hoor je dat de startmotor wel wil maar niet gaat. Contact uit, opnieuw voorgloeien en wederom starten en dan start ie wel. Is de startmotor vervuild, slecht of kan het iets anders zijn?
Overigens nog een probleemje erbij te vermelden: de ruitewisser houdt soms spontaan op of start niet en dan na enige tijd weer wel.
Als ie het niet doet geef ik een bescheiden "rukje" aan de wisserarm bestuurderskant en hopla hij doet weer wat ie moet doen. Om verrassingen onderweg te voorkomen breng ik regelmatig Rain-Ex aan en dat is wel een redding dan.
De koelproblemen wil ik zo snel mogelijk oplossen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens onder je vloermatten voorin. Als die nat zijn of eronder is het nat dan is/zijn inderdaad je kachel radiateur en/of slangen lek.
[quote=oldford]Kijk eens onder je vloermatten voorin. Als die nat zijn of eronder is het nat dan is/zijn inderdaad je kachel radiateur en/of slangen lek.[/quote]
Net even gekeken en gevoeld. Zowel passagiers-zijde als bestuurderskant kurkdroge vloerbekleding, ook het schuine gedeelte voorin en rond de baktunnel.
Is er een gedeelte of plek waar ik iets kan losnemen om erachter te kijken ? Vroeger had je nog een eenvoudige parafan die je demonteerde en had je volledig toegang.
In verhouding is mijn Renault 16 zo gemakkelijk te repareren!
15 jaar
Onvindbare koelvloeistof lekkage komt bij dit motortype vaker voor, oorzaak lekke koppakking of gescheurde kop.
Draai na een nacht stilstaan de dop er eens af, staat er nog stevige druk op dan is het kassa.
Succes!
[quote=paulmichiel]Onvindbare koelvloeistof lekkage komt bij dit motortype vaker voor, oorzaak lekke koppakking of gescheurde kop.
Draai na een nacht stilstaan de dop er eens af, staat er nog stevige druk op dan is het kassa.
Succes![/quote]
Helaas, er staat dus geen druk op, kan ook de dikke radiateurslangen gewoon slap inknijpen en dat zie je dan in het expansievat. Dus dat lijkt normaal.
Het ruikt dus in het interieur een beetje naar koelvloeistof. Ik wil het graag loshalen maar waar te beginnen?
15 jaar
Probleem opgelost: nieuwe koppakking dus.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar