De motor slaat af onder het rijden.De frequentie van afslaan is heel verschillend dan om de paar honderd km dan weer om de 5 km.Het komt voor bij accelereren dan wel bij konstante snelheid .Er gaan geen lampen op het dashboard aan als hij afslaat (het is een automaat pas als je helemaal stil staat brand alles wat moet branden op de normale kontact stand.)De motor start weer gelijk en loopt ook direct normaal.(auto is bij mercedes uitgelezen maar geen aanwijzing tot oplossing).
m.vr.gr. Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb ooit zo een geval gehad met zelfde voertuig en na het varvangen van de plastiek brandstofleidingen was het probleem opgelost
-ik zou krukas sensor eens vervangen en proberen of het nog vookomt
-stekkers op verstuivers goed controleren op vastzitten
Hallo,
De krukas sensor is reeds vervangen geen resultaat.
Er brandt wel een lammpje op het dashboard nl. EPC als de motor afslaat.
mvrgr
En wat voor foutcode krijg je als je dan uitleest?
geen foutcode (bij twee dealers uitgelezen).
OPtie--is vrij snel gedaan en ook nog niet duur
Zou dan toch alle O-ringen op de brandstofleidingen eens controleren/vervangen evenals de O-ringen setje (7,5 ) van raildruksensor ---als die O-ringen plat zijn komt er misschien lucht bij want epc heeft met inspuitsysteem ook te maken --er vermits hij geen fout code opslaat want bij lucht aan zuiging geeft hij geen foutcode weer
Hoi,
Vlgs mercedes is er een bulletin waarin een Foutive originele brandstoffilter de oorzaak zou zijn .De filter op deze auto kwam uit de aftermarket en zou dezelfde fout hebben als in dit bulletin bedoeld.(wervelingen lucht,als de auto nu goed blijft kom ik hier nog op terug )
mvrgr
Hallo,de storing is ernog steeds.(na fiter wissel origineel)
Ik heb net een ritje van 20km gemaakt op rustige binnenwegen waar je makkelijker met het gaspedaal kan bewegen.Ik kan de motor laten uitvallen door ongeveer 45kmh te rijden en dan het gaspedaal tot op de plank in te trappen.Dit lukte ongeveer de helft van het aantal keren dat ik dit geprobeerd heb. Als ik de bak in N zet kan ik weer starten.Het is net of ik iets langer moet starten als normaal alvorens de motor aanslaat.
een voorstel
doet hij het ook in de werkplaats als ge hem op toeren +/- 3500tr/min houdt of met het gaspedaal speelt desnoods eens een 5 liter tankje rechtstreeks aan voeding filter aan sluiten en zien wat er dan gebeurd kan even goed ook rijdend natuurlijk maar dan wel rekening houden dat 5 lites met de retour naar tank snel leeg is
wist u dat ge een vlotter eenheid in de tank hebt zitten met een electrischepomp ingebouwd daarom het voorstel met de 5 liter tank daar de pomp het probleem veroorzaakt ook zelf dit ongeveer voorgehad (onderachter zetelzit links )
Heb je alle o ringen van alle slangen ook al vernieuwd zo als Willy9 zei, heb dit namelijk ook al eens gehad met een ml, viel bijna niet op maar zoog toch lucht via de ringetjes. Heb toen alles vernieuwd en klaar was die weer.
Begin gewoon eens met het vervangen van het brandstoffilter. Dit wordt vaak over het hoofd gezien ( ook door ons ), de frequentie van het vervangen is zeer laag dus een keer extra moet dat uitsluiten. Als dat niet help de brandstof opvoer pomp laten testen.
15 jaar
wilbert 12018--- brandstoffilters zijn al 2 x vervangen wel even hoger berichten lezen
Sorry ik heb er over heen gelezen.
15 jaar
Als je met het gas speelt rond de 3500 toeren is alles ok.
O ringen drukregelaar vervangen.
De 270 CDI heeft geen electrische pomp in de tank.
Ik heb net met een electrisch Pierburg leidingpompje in de leiding voor de brstfilter gereden nog steeds afslaan.
(hij zou dan geen lucht moeten kunnen trekken omdat je druk op het systeem hebt)
Het afslaan begint als de motor goed op temperatuur is.Zijn er adressen die een hoge drukpomp monteren/leveren en ook terug nemen als dit niet de storing is ?
Als je de auto op een vermogenbank zet kun je hem met de kap open betrappen op zijn wangedrag. Nu heeft niet iedereen een vermogenbank, dat begrijp ik wel. Maar het is wel de manier om de storing te vinden. Een diagnose is tenslotte meten, en conclusies trekken.
Ik vind namelijk het "probeer gehalte" in deze topic nogal hoog.
Je kunt wel een pomp terugleveren, je krijgt dan wel spoel en verwerkings- kosten berekend.
stekkers van verstuivers en nokkenassensor eens goed bekijken of er geen wankelcontact is en of de bedrading niet door gescheurd is op kop-- eventuweel een letlampje bij verstuivers aansluiten dat ge kunt zien dat er nog stroom komt bij de verstuiver als hij uitvalt op dat ogenblik --ik kan moeilijk aan nemen dat hg pomp dit veroorzaakt vermist hij onmiddelijk terug start en goed draaid en als hij rijd alles goed is--aan stopventiel gebeurd ook wel eens dat de draad door gescheurd is
Als je problemen hebt tijdens accelereren met uitvallen kan/kunnen er ook inwendig lekke verstuivers bijzitten of zit er een tuningkit op? Contr via lektest.(Er is ook een set met lekbekers die groter zijn en kun je controle uitvoeren met lopende motor).Gr casper
We hebben een Bosch hoge drukpomp (ruil) gemonteerd en het probleem blijft tot nu toe weg.Er is tot nu toe ongeveer 120 km mee gereden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar