auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz W124 - 200D: Koppacking vervangen

Bouwjaar: 1992

Ik ben bezig om de koppakking te vervangen maar stuit op het volgende,

Ik heb alles netjes los gemaakt en de kop is nu los maar ik zit met de distributie ketting, die kop moet er helemaal af maar die keting speelt me nu parten.



Wat moet ik doen?

Geplaatst door

nexgen (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik denk dat je de paspennen nog moet verwijderen van de kettinggeleider.in de culasse vooraan zitten twee paspennen die je er moet uit trekken met een trekker.zodat je de geleider(plastic)kunt verwijderen en de ketting kan je dan laten hangen.

veel succes.

izzi 0
badge

21 jaar

Eens met bovenstaande maar wij trekken ook distributie strak zodat je later de boel niet op tijd hoeft te zetten.Bij hoge km stand zou ik ook de ketting vervangen

arnold690 0
badge

21 jaar

Bedankt voor de reactie's,

Maar heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig voor die pennetjes want dat zit behoorlijk strak en met waterpomptang wil het niet, tenminste ik was wel erg voorzichtig.

nexgen 0

21 jaar

Niet nodig, draai er gewoon een bout in met wat flink grote ringen ertussen en net voordat de bout breekt schiet de pen los.





aupers 0
badge

21 jaar

Er zijn 2 van die pennen aanwezig in de kop, 1 zit aan de bovenkant en klemt een plastic blokje vast waar die veer aan zit en de ander zit in de kop gedraait aan de onderkant.



Voordat ik verder ga wil ik graag weten wat er eventueel fout kan gaan als zo'n pen dus niet breekt, moet ik de zaak dan uitboren?



graag jullie kennis



nexgen 0

21 jaar

In die pennen zit schroefdraad wat je eerst goed moet schoonmaken ,dan maak je zelf een soort trekker zoals hierrboven al beschreven,bout zo ver mogelijk in de pen draaien met wat moeren of dikke ringen tussen cyl kop en kop van bout en dan komt ie wel.Slagschroevendraaier gebruiken kan ook

arnold690 0
badge

21 jaar

Waar ik bang voor was is dus gebeurd bout in de pen afgebroken dus nu uitboren, maar nu moet er nog 1 pen en deze steekt uit en klemt dat plastic blokje vast waar die veer opgespannen zit dus de bovenste pen heb ik het over.



Jullie hadden het over een trekker, wat bedoelen jullie?



nexgen 0

21 jaar

Dat plastic blokje kan je er vanafschuiven en je kan dan de pen verwijderen.


aupers 0
badge

21 jaar

nummer 2 is dus nu ook afgebroken.



ehmm nieuwe vraag



paspennen zitten er nog altijd is die moeten er dus uit geboord worden, ik snap dat ik niet te dik moet boren ivm de dikte van de pennen of zijn er een groter soort of kost het me een nieuwe cilinder kop.



misschien maak ik me wel zorgen om niets maar toch.

nexgen 0

21 jaar

Dikkere pennen kan niet dan past de rest nietmeer maar uitboren is geen probleem...Nieuwe kop?Komkom,een goed passende boor en t is gepiept

arnold690 0
badge

21 jaar

pennen kun je er uit trekken met een zgn. slagtrekker

suc6

chiel1628 0

21 jaar

hallo ik doe het als volg zet alles netjes op tijd onder op OT dan staat de nokkenas op het streepje dan kettingspanner opzij er uit draaien dan de ketting bij een schakel los slijpen uiteinde vastmaken zodat de ketting niet naar beneden kan vallen dan schakel door kloppen dan lange ijzerdraadjes aan bijde kanten van de ketting doen dan de kop optillen dan hoeven die pennen er namelijk niet uit en blijft de gelijder in de kop zitten na monteren gewoon een slotje bij de dealer halen en even klinken indien vragen kun je mailen naar n.van.hees@nutsonline.nl ps vergeet niet de twee inbusboutjes voor in de kop onder het nokkenastandwiel.

mercol 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.