hallo
vanaf juli hebben de problemen begonnen.
Ik heb de eerste keer een nieuwe starter moet laten steken. (350euro)
Ik krijg hem terug en 'smorgens kan ik hem niet meer starten
Nieuwe battery nu. (200 euro)
Een week later turbo kapot. (1050 euro)
Ik krijg hem na twee weken terug.
De garagist zei dat er nogal rook ging zijn uit de uitlaat wegens de turbo te vervangen.
Na 4 weken is mijn garagist uit verlof.
Ik ga terug omdat er nog altijd rook is en nogal veel rook.
Wat zegt mijn garagist; het is de koppaking.
Dat wil zeggen nog eens 1300 euro.
Iedere keer dat ik hem binnen breng en terug krijg is er iets anders stuk.
Het is wel maar alleen enorm veel rook bij het strarten, kleine snelheid en draaien.
Maar op de snelweg niets.
Zou dat wel mijn koppaking zijn?
Kan ik iets doen om de rook weg te krijgen?
De garagist zegt dat het niet erg is om zo te rijden.
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de auto niet warm wordt is het de koppaking niet ?? komt er wit rook?
Ik neem aan dat het een 110D uit 1998 is.
Als de blauwe rook naar verbrande olie stinkt haal dan de kop er maar af, koppakking slaat door bij de eerste cilinder van een oliekanaal naar de verbrandingsruimte. Is een bekend euvel bij de OM601 motor en helemaal bij de turboversie van de 110D.
Ik vermoed dat de turbo voor niets is vervangen........
Succes!
een turbo vervangen --de klant de wagen mee terug geven met rokende uitlaat -- kan en mag niet vindt ik u had die moeten laten staan ---
om welke reden is de turbo vervangen - het geen Paul Michel schrijft komt helaas veelvuldig voor .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar