Het volgende probleem deed zich voor afgelopen vakantie:
Tijdens het rijden in een file van ruim 3 uur bij een temperatuur van 30graden bleef na ca 1 uur het koppelingspedaal in de diepste stand staan.
Schakelen was niet meer mogelijk en kon alleen worden verder gereden in de huidige versnelling.
Na ca 15-30 minuten de auto aan de kant te hebben gehad met de motorkap open als extra ventilatie kwam de koppeling weer omhoog en heb ik de rest van de rit (nog ca 800 Km) verder kunnen rijden zonder enig probleem.
Is dit iets wat dient te worden nagekeken of heeft het te maken met mijn manier van rijden (oververhitting) tijdens een file?
BVD voor de reactie(s).
Ronald
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan inderdaad aan de manier van rijden liggen, voet constant op het pedaal laten rusten bijvoorbeeld. Maar het verversen van de remvloeistof kan ook helpen, hierbij wordt vaak vergeten de koppeling mee te nemen waardoor in dit deel veel water en lucht komt te zitten. Door het water wordt het kookpunt verlaagd en krijg je luchtbellen in het systeem als de koppeling heet wordt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar