Tijdens langere ritten gebeurt het wel eens dat het koppelingspedaal tijdens het schakelen volledig beneden blijft. Eraan trekken helpt geen moer, want het pedaal wordt als het ware "aangezogen" door onderdruk in het systeem. Als er dan al geschakeld is, BLIJFT de versnelling gekoppeld, ondanks dat het pedaal volledig beneden staat. Sta je stil aan een verkeerslicht en je hebt net in eerste geschakeld, dat wil het voertuig vooruit ondanks dan de koppeling volledig is ingedrukt. Dit heeft al enkele keren tot een zeer onveilige situatie geleid. De hydraulische pomp wordt gevoed door hetzelfde reservoir en olie als het remsysteem. Ik vermoed dat er onvoldoende lucht in en uit het reservoir kan, maar aan het dekseltje is geen enkele beschadiging te zien. Ik los het steeds op door het dekseltje volledig los te draaien, wat te schudden met het reservoir en op het zelfde ogenblik iemand met het koppelingspedaal te laten bewegen. Langzaamaan gaat dan alles weer werken zoals het moet,..... tot er weer een lange rit komt. Hoe los je dit op?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
er zit als ik het goed heb in de dop een ontluchting dus je zou een nieuwe dop kunnen proberen. anders denk ik toch dat het in een cil zit hetzij die bij het pedaal of de druklager in de bak.
Laat eerst de koppeling ontluchten,als de klacht terug komt is een van koppelingscilinders lek,waarschijnlijk de gevercilinder aan het koppelingspedaal deze zuigt lucht aan,komt meer voor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar