Mercedes-Benz Sl-Klasse: kortsluiting/ overspanning door verkeerd snelladen.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

Een klant van ons heeft zelf zijn accu op geladen met een snellader.Tijdens het laden is de accukem terug op de pool gevallen en heeft hierop staan knetteren.Pas na een paar uur kwam hij hier achter en rook toen in de auto een brandlucht.Nu gaat de auto niet meer op het contact (tijdens het laden stond het contact uit) en gaat direct het alarm af en is deze ook niet meer met de originele afstandsbediening uit te zetten.Volgens hem kwam de stank ergens achter het handschoenenvakje vandaan.Ik krijg de auto pas donderdag maar zou het het alarmkastje alleen maar kunnen zijn of is zoiets meestal ernstiger??
Zit er ook nog ergens een systeemrelais? Volgens de klant zijn alle zekeringen nog heel.
Het is een SLK uit 1999.
Alvast bedankt!!

danny1929

Geplaatst door danny1929 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jaco1 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk dat je alarminstalatie een aardige tik heeft opgelopen en ik zou in deze situatie de hele toestand loskoppelen. Je hebt best kans dat de unit van de alarminstalatie kapot is waardoor de stoom naar contactslot is onderbroken of op de verkeerde manier ergens naar omgeleid word.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Succes Jacob
\

lpersoons (0) PRO, 16 jaar geleden

Zodra je bij een mercedes de deur optrekt springen er een aantal ECU's en de standby modus wat je onder andere ziet doordat de km stand in het dashboard verschijnt. Ik hoop dus voor deze beste man dat deze zichzelf toch weer uitgeschakeld hebben tijdens het knetteren. Zowiezo niet handig dat de sleutel er nog inzat, ook deze activeert ongemerkt het één en ander.

lpersoons (0) PRO, 16 jaar geleden

Ter aanvulling, de dingen die geen brandlucht veroorzaken zijn belangrijker. Die zijn dan namelijk al doorgebrand.

danny1929 (0) PRO, 16 jaar geleden

Bedankt voor de tips, ik laat de afloop wel even weten.
Groetjes Danny.

danny1929 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik heb bij het rechtervoeteneind een grote plaat verwijderd waarachter de alarmunit bleek te zitten.Ik heb het kastje opengeschroefd en deze was helemaal verbrand.
Weet iemand misschien of je zo,n kastje (origineel mercedes klasse 3) plug en play is als je ook de afstandsbedieningen mee besteld of moet je deze programmeren?

johnny28 (0) PRO, 16 jaar geleden

sorry voor de late reactie. maar is het alarm af fabriek of orgineel mb na de tijd te monteren? af fabriek kun je bestelen op chassisnummer volgens mij. maar dar werkt op de orginele sleutel . en een na de tijd gemonteerd org. alarm kun je programeren . groeten johnny

danny1929 (0) PRO, 16 jaar geleden

Bedankt,
Het alarm is origineel,achteraf gemonteerd.Ik heb het reeds vervangen en geprogrammeerd door 3x de toetsen in te drukken met ingeschakeld contact.Het alarm werkt weer maar nog steeds heeft de auto veel problemen,ik ben bang dat er meer aan de hand is.Hij loopt n.l. nog steeds niet...Binnenkort wordt hij neergezet zodat ik hem kan uitlezen.Ik heb trouwens opnieuw een probleem geopend over deze zelfde auto.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.