Mercedes-Benz 190: koude kachel brrrrrrrrr..

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

hallo mijn kachel doet het niet blaast alleen koude lucht
en word niet warm,niet echt handig met die koude dagen
kan iemand mij vertellen waar ik het zoeken moet?
en de kachelkraan hoe ziet die eruit en waar zit die precies
help deze kou lijdende mercedes chaufeur.....

frans63

Geplaatst door frans63 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Highway (140) PRO, 14 jaar geleden

Komt de motor wel op tempratuur? Misschien is alleen de thermostaat defect.

Voel ook eens aan de kachelslangen of die warm worden.

frans63 (0), 14 jaar geleden

de motor komt gewoon op temperatuur 80/100grd
de kachelslang die achter de cilinderkop naar binnen gaat word
ook gewoon warm.

TheoStek (0) PRO, 14 jaar geleden

En de andere slang (uitgang) van de kachel?
Andere mogelijkheid, dat de kachel-radiateur verstopt is.

frans63 (0), 14 jaar geleden

weet ik niet heb dat nog niet gecontroleerd,weet ook niet of ik er zo bij kan
heb de onderste console al los gehad maar vind daar ook niets,bovenste roosters al losgemaakt maar daar kijk je dus alleen maar boven op de
radiator kan daar verder ook niks zien.ps kan je de radiator zonder veel problemen
doorspoelen of moet het hele dachboard eruit?want dat zie ik als laatste optie,denk ik :-(

TheoStek (0) PRO, 14 jaar geleden

Zijn verschillende produkten op de markt die een mogelijk verstopte kachel-radiateur inwendig kunnen reinigen.
Er is ook een goedkopere versie door sodat te gebruiken, ik heb het twee jaar geleden bij mijn auto gedaan met succes.
Koelvloeistof af laten, Soda (heel pak) oplossen in (warm) water verspreid over de aantal liters inhoud koelsysteem.
Nadat je twee liter gevuld hebt, start je de auto en laat hem stationaire draaien en vul je de rest van het koelsysteem.
Ga daarna een flink stuk rijden, naar gelang de vervuiling kun je een aantal dagen zo rijden en hopen dat het succes heeft.
Wel eraan denken dat je straks het systeem nog enkele keren met schoon water even spoelt, en terug afvullen met koelvloeistof.

Als dat niet werkt waterpomp nakijken, veelal roesten de schoepen weg en is er dus ook minder verplaatsing van water.

frans63 (0), 14 jaar geleden

ok zal het dit weekend ff proberen alvast bedankt voor de tip

U364195 (0), 14 jaar geleden

Plastieke Plaat Onder De Ruitewisser Weg Nemen Dan Komt Men Bij De Kachel Kraan Daarop Zit Een Membraam Daar Kan Je Zien Of De Kraan Open Of Dicht Gaat Waarschijnlijk Zal U Dit Moeten Vervangen

frans63 (0), 14 jaar geleden

heb zaterdag 1pot radiatorcleaner in de radiator gegooid maar dat mocht ook niet baten de kachel blaast nog steeds koude lucht zal zaterdag eens ff kijken naar de kachel kraan..anders maar een rit naar de garage in ieder geval bedankt voor alle tips,,

frans63 (0), 14 jaar geleden

heb de kachelkraan nagekeken en volgen mij is deze goed de slang voor en achter de kraan word warm,de slang die uit het schutbord komt word ook gewoon warm.
heb 1week geleden een blikje radiateurcleaner toegevoegt ook geen resultaat de kachel blijft koude lucht blazen.

nicwil (0) PRO, 14 jaar geleden

kan u in wagen de lucht stroom via de knoppen regelen van voorruit naar voetruimte en zijkanten --zo niet is paneel voor bediening verstelling kleppen regeling niet korrect gemonteerd nazien

frans63 (0), 14 jaar geleden

ja die kan ik verstellen boven naar onder en zijkant daar komt gewoon koude lucht uit als ik de aanjager aanzet,,kan het ook niet de warmteregel knopen zijn?die voelen wel gewoon aan als ik ze van warm naar koud draai geen raar geluid of zo iets.

frans63 (0), 14 jaar geleden

PROBLEEM OPGELOST
heb de onderste console losgehaald waar de draaiknoppen zitten voor warm en koud,aan de achterzijde van de draaiknoppen zit een mannetje,en naar de kachel een vrouwtje deze zaten niet in elkaar de knoppen voelden wel aan alsof ze werken maar hadden zo geen functie,het is wel een gepiel om deze in elkaar te zetten en dan gelijk de console op de plaats te krijgen,maar nog steeds goedkoper als de garage,toch,.
mijn dank gaat uit naar ieder die zich de moeite heeft genomen om te helpen...BEDANKT.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.