Mercedes-Benz 190: motor slaat niet aan

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 16V

190 2.3 16V K-jetronic > motor wil niet aanslaan, wel als je brandstof via het luchtfilter toevoegd. Heb al één en ander vervangen o.a.: brandstofpomp, temp.zenders, bobine, kabels, verdeelkap+rotor, bougies, spinnekop+regelunit, computer en gasklep. Ik heb brandstof tot aan de spinnekop, maar niet in de leidingen. Ik heb al gekeken naar de zekering op het relais achter de accu, deze is goed. Is er iemand bekend met dit probleem?

Rewijk

Geplaatst door Rewijk (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

benzinepomprelais ???
benzine drukken (6bar)meten--- boven en onderkamer vergelijken---opbrengst benzinepomp meten (1 liter op 1 minuut ) restdruk +/-3,5 bar---als ge de schijf van de kwantummeter naar onder drukt hoort u dan de verstuivers inspuiten --drukregelaar ???

Rewijk (0), 14 jaar geleden

ik ben alweer een stap verder, de motor loopt. De spanning van de koudstartinjector was maar 1.9 Volt. Ik heb er rechtstreeks 12 volt op gezet en dan start de motor wel.Hij loopt niet mooi, maar denk een kwestie van afstellen. Dan nu de vraag: Waarom heb ik maar 1.9 volt op deze draad? Is de ECU niet goed?

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

wat heb u verder gedaan tot dat hij nu wel start -als u alleen de koudstart injector rechtstreeks hebt aangestuurd --benzinepomprelais vervangen daar die de koudaansturing bevat --massa van de injector nazien

Rewijk (0), 14 jaar geleden

OK, ik heb verder niets gedaan. Ik bedenk me nu dat de motor alleen op de koudstartinjector loopt, als ik de stroom onderbreek slaat de motor af. Dus heb ik nog steedes geen brandstof op de andere injectors. Ik ga nu het brandstofpomprelais vervangen en de massa nakijken, zien wat er dan gebeurt. Alvast bedankt weer.

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

VOOR ALLEER u de relais vervangt hebt u de drukken enz tocht gecontroleerd zeker zoals hoger aangegeven

Rewijk (0), 14 jaar geleden

wat bedoel je met: "boven- en onderkamer"? Ik heb wel de opbrengst gemeten en dat is inderdaad 1 liter per minuut. Ik heb een totale druk van 10 bar gemeten. Het betreft trouwens een nieuwe brandstofpomp. Als ik de GE-schijf naar beneden druk, hoor ik geen injectors inspuiten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.