Mercedes-Benz E-Klasse: laadstroom

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: E-280 w210

Vandaag de APK gedaan bij mijn mercedes,en afgekeurd op Co dat is veel te hoog,nu kan het natuurlijk zijn dat de lambda sonde kapot is morgen ga ik even een nieuwe halen,maar mijn vraag is,is het goed dat de dynamo 14,3 volt geeft volgens mij is dat veel en veel te hoog,alleen als ik alle verbruikers aan zet gaat die richting de 13 volt,als ik de motor start dan gaat die naar de 12 volt en komt terug naar die 14,3.is het mogelijk dat die spanning de lambdasonde opblaast.Ik weet dat de lambda op mili volt's werkt maar de verwarming van de lambda werk toch op 12volt.

flow

Geplaatst door flow , lid sinds 16 jaar geleden

3 Reacties

Hans4037 PRO, 14 jaar geleden

Niks mis met die laadspanning,daardoor kan de lambdasonde niet worden opgeblazen.

Hans

Hans4040 PRO, 14 jaar geleden

De lambda sonde van Mercedes staat erom bekend dat ze pas goed werken als de motor goed op temperatuur is.
Vaak meegemaakt met m`n eigen C-180 , kom ik bij de keurmeester , CO te hoog , gaat hij even een blokje om , CO goed zelfs stationair.
Dus , even goed warm rijden voordat je naar de keuring gaat.
En de laadspanning is inderdaad goed.

mvg,
Hans.

flow, 14 jaar geleden

Hallo ik heb hem vandaag echt warm gereden,ik heb in de derde versnelling gewoon de snelweg op gegaan en niet minder dan 5000 toeren laten draaien,toen ik terug kwam was de Co iets beter maar nog lang niet wat die moet zijn,vandaag wel nieuwe bougie kabels gehaald (bougies zijn nieuw) maar heeft absoluut niks geholpen,morgen ga ik naar een bosch service om alles uit te lezen,die kunnen meer zien dan de dealer, trouwens ik werd bij de dealer behandeld als ik weet niet wat. Dit was echt de laatste keer dat ik daar was.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.