Op het moment hebben we last van lucht in het systeem. Motor wil niet starten. Clip van de brandstofafvoer op het filter was gebroken, dus nieuwe besteld bij dealer. Krijg je dus een complete leiding. Prima, maar de aansluiting op de lagedrukpomp is niet te zien. Deze zit juist achter de motorsteun en er zit nog een andere leidingclip net boven. Die is nu ook stuk en het schiet niet op. Is het de manier om de motor met een krik te ondersteunen en dan de motorsteun weg te bouwen zodat er zicht op de pomp komt? Hoe doen jullie dit? Zijn er foto's of afbeeldingen van de zijkant van het blok zodat ik kan zien hoe het zit?
Wat een drama en dat voor Mercedes.......
Wie helpt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Motor idd ondersteunen bij het carter. Na demontage van het luchtfilterhuis kan je de motorsteun losmaken.
Inderdaad motorsteun uitbouwen en we hadden vol zicht. Nieuwe aanvoerleiding van brandstoffilter naar lagedrukpomp
is geplaatst. Volgende keer doen we de leiding van de uitgang van de lagedrukpomp naar de ingang hogedrukpomp. Dat is een heel kort leidingkje. De aansluiting op de lagedrukpomp(= de bovenste) hadden we vernield. Die zit nu afdoende geborgd met een tie-wrap. Werkt prima! Motor loopt weer keurig....
13 jaar
Als je de leiding van de opvoerpomp naar de hogedrukpomp gaat vernieuwen, moet je er ook aan denken om de twee klemmen onder de hogedrukpomp mee te vernieuwen. Deze gaat altijd kapot bij het open maken. Om het jezelf wat makkelijker te maken moet je voor demontage van de motorsteun van onderaf de multiriem demonteren. Dan kan je veel beter bij de eerder besproken klemmen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar