Rij met een clk 200 kompressor van 2004, zit op benzine+lpi van vogels.
De gele motorlampje brand, heb het laten uitlezen, zou liggen aan de beide lambdasondes, de garagist vertelde me erbij dat hij niet kon garanderen dat het probleem verdwijnt na vervanging van de beide sensoren.
Ben dan is beginnen te surfen over het probleem, lees inderdaad dat het niet altijd een oplossing is. Het zou me toch 500€ kosten om de sensoren te vervangen.
Heeft iemand ervaring met lambdasonde problemen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat waren de exacte foutomschrijvingen en/of het nummer van die fouten?
Als je de codes laat wissen en dan uitsluitend op benzine gaat rijden, komen de codes dan ook terug?
Exacte code weet ik niet meer, wel lambdasonde voor kat.
Uitsluitend benzine heb ik ook geprobeerd, fout kwam terug.
7 jaar
Met alleen een fout op de 1e lambdasonde zie ik het nut van het vervangen van de 2e lambdasonde (NA de kat) nog niet in.
Zonder de exacte foutcode is het maar raden of vervanging van de 1e sonde wel het probleem oplost.
Uiteindelijk heb ik de twee lambdasondes besteld via autoonderdelen.be aan de helft van de prijs van wat de garagisten opgaven. Rij al 2 dagen zonder foutmelding. Nu nog eventjes het verbruik in de gaten houden of die terug is gezakt, want was 20% gestegen.
Alleen heb ik de indruk dat de rook niet is geminderd. Kan ook aan de koude temperaturen liggen.
7 jaar
Verbruik is terug gezakt naar de normale waardes, fout is niet meer teruggekomen, probleem lijkt dus opgelost.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar