close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz V-Klasse: Lekkage CDI verstuivers

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 4cil CDI

Wie kan mij tips geven over het de- en monteren van verstuivers?

Het is een V-klasse van 2002 220 CDI diesel.

Ik heb nogal eens last van lekkende verstuivers met aankoekingen.
Als ik naar de mercedes ga zeggen ze dat ik ook de verstuivers moet vernieuwen maar de auto loopt goed.
Ik heb ze twee jaar geleden ook allemaal laten vernieuwen anders kreeg ik geen garantie.
Maar ze lekken nu weer.
Heeft iemand misschien gegevens van het aanhaalmoment van het boutje van de verstuiver.
En waarmee kan ik die aankoeking verwijderen. Ik heb in het verleden ook de brandplaatjes vervangen.
Maar ze gaan naar een poos toch weer lekken. En dan stinkt het zo in de auto.

Alvast bedankt voor de informatie.

Groeten Hans Korporaal

Geplaatst door

Hansk0 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

belangrijk ;alle inlaat gaten goed afdichten voor u begint met de aankoekingen te gaan verwijderen

verstuivers moeten niet vernieuwt worden alleen zien dat er geen vuil in toevoer komt (dichtmaken) aankoeking met schroevendraaier los steken en krabben is niet zo moeilijk wel gewoon u tijd voor nemen - na verstuiver eruit is gat terug afdichten door prop in te steken zodat bij verder zuiver maken geen rommel en vuil in cilinder kan vallen
7 nM dan 90graden en nogmaals 90graden WEL met nieuwe rekbout altijd . zitting in kop vlak frezen met speciale frees en ook de verstuiverkop frezen met speciale frees en nieuwe koperedichting , dan zult u er geen last meer van hebben in de toekomst
suc6

isar 0
badge

13 jaar

Hans test ook of de bout er ver genoeg in gedraaid kan worden door al dat pek. Met een gewone m6 tap kom je er niet in . Bij die freesset zit zo'n tap . ook een serie dikkere koperen ringen. Wat je weg freest moet door de koperen ring opgevuld worden. Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Bij deze wil ik u beide bedanken voor de reactie's en de tips.
Ik ga het volgende week proberen.
Met deze tips moet dat lukken.

Groeten Hans

Hansk0 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.