Mercedes-Benz V-Klasse: Spanning probleem 1e en 4e verstuiver... Wagen slaat niet aan

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 200CDI

Hallo,

ik heb hier een MB V-200 CDI welke met de ANWB binnen is gekomen omdat deze niet meer aanslaat.

Na diagnose bleken 3 van de 4 verstuivers niet in orde (de andere was pas al vernieuwd).

Na vervanging van de verstuivers slaat de motor alsnog niet aan en krijg ik de storing P1661 (injector voltage, injector 1 and 4 current and stored)
Als ik de fout wis komt deze direct terug zodra er gestart is.

Inmiddels is geconstateerd dat er met contact aan 1.1 volt op de verstuivers komt en bij starten ook op alle 4 de verstuivers 11 volt komt.
De weerstanden van de 4 verstuivers zijn allen gelijk.

Verder is de bedrading gecontroleerd op kabel breuk/ weerstand.

Al met al zou je de motor- ECU dus uit kunnen sluiten omdat de juiste spanningen aankomen en de verstuivers uit kunnen sluiten omdat deze nieuw zijn...

Heeft er iemand enig idee?


Gr Chris

Chris en Pat

Geplaatst door Chris en Pat (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz V-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

garage van horne3459 (0) PRO, 13 jaar geleden

massa ook in orde?

Chris en Pat (0) PRO, 13 jaar geleden

Voor zover alle zichtbare massa's gecontroleerd maar ben er niet van op de hoogte dat welke waar voor zijn.
Als je de massa "sturing" bedoeld, deze is gecontroleerd...

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

De injectors worden aangestuurd met meer dan 60V dus pas op met wat je doet vwb meten met starten en eventuele lopende motor. Als er maar 11V op de injectors komt zou er iets niet goed moeten zijn. De injectors zijn onderverdeeld in 2 groepen qua bekabeling. Nr1 en nr4 zijn samen en nr 2 en nr3.
Blijft de foutcode ook terugkomen als de stekkers van de 1e en 4e injectors losgekoppeld zijn? Is de bedrading ook doorgemeten naar plus en naar massa? Ook onderling doorgemeten? Heb je de kabelboom ook visueel gecontroleerd?

isar (0) PRO, 13 jaar geleden

vermoet de cdi computer kapot

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Daar denk ik ook aan idd. Ik denk namelijk dat de eindtrap defect is gegaan. Dit kan komen door kortsluiting in de bedrading of in een injector. Controleer eerst goed alle regeleenheidvoedingen , massa's en kabelboom.

Chris en Pat (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik heb nogmaals alles gecontroleerd en volgens mij blijft er niets anders over als regeleenheid.
Ik hen tevens voor de zekerheid verstuiver 1 en 4 gewisseld met 2 en 3 maar toen kwam wederom de zelfde storing terug.

De regeleenheid is inmiddels weg voor controle...

Word vervolgt..


Gr Chris

Chris en Pat (0) PRO, 13 jaar geleden

Het probleem is opgelost. De regeleenheid is gemaakt en de wagen loopt weer op 4.

Gr Chris

Hans4040 (300) PRO, 13 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.