Mercedes-Benz V-Klasse: noodloop bij 3000 toeren en geen vermogen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 cdi automaat

Heb kort geleden mijn vito laten uitlezen dynamo laten vervangen egr klep laten vervangen en af laten doppen gaat nog steeds in noodloop wat zou het nog kunnen ? accu ook vervangen ivm met te lagen spanning die tevens uitlees fouten heeft veroorzaakt

Het is wel zo als ik de auto start en gaat rijden dan komt hij niet boven de 3000 toeren als ik hem dan uit zet en gelijk opnieuw start doet hij het wel tijdelijk

Zou het de luchtmassameter kunnen zijn ?

ArieDirk

Geplaatst door ArieDirk (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz V-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Wordt toch weer uitlezen. Kan best nog iets defect gegaan zijn sinds de laatste reparatie.
Zonder de foutcode(s) is het zoeken naar een speld in een hooiberg.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Uitlezen is idd weer het punt om te beginnen. Zijn de klachten begonnen na het vernieuwen van de dynamo of zijn deze spontaan begonnen?

ArieDirk (0), 13 jaar geleden

[quote=Jarno5187]Uitlezen is idd weer het punt om te beginnen. Zijn de klachten begonnen na het vernieuwen van de dynamo of zijn deze spontaan begonnen?[/quote]
De klachten zijn begonnen na het vernieuwen van dynamo is compleet gereviseerd door erkend bedrijf die alleen maar dynamo's en startmotoren doet

Arie

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Dan moet je beginnen met het controleren van de vacuumslangen aan de achterkant van het motorblok, waarmee de turbo geregeld wordt. Ik denk namelijk dat daar iets losligt of niet goed zit als gevolg van de reparatie. Bij het uitlezen zal waarschijnlijk foutcode P1470 vermeldt worden.

ArieDirk (0), 13 jaar geleden

[quote=Jarno5187]Dan moet je beginnen met het controleren van de vacuumslangen aan de achterkant van het motorblok, waarmee de turbo geregeld wordt. Ik denk namelijk dat daar iets losligt of niet goed zit als gevolg van de reparatie. Bij het uitlezen zal waarschijnlijk foutcode P1470 vermeldt worden.[/quote]
Ga alle slangen controleren achter en om het blok

Arie

ArieDirk (0), 13 jaar geleden

[quote=ArieDirk][quote=Jarno5187]Dan moet je beginnen met het controleren van de vacuumslangen aan de achterkant van het motorblok, waarmee de turbo geregeld wordt. Ik denk namelijk dat daar iets losligt of niet goed zit als gevolg van de reparatie. Bij het uitlezen zal waarschijnlijk foutcode P1470 vermeldt worden.[/quote]
Ga alle slangen controleren achter en om het blok

Arie[/quote]
Volgens mijn alle slangen goed nu valt me kat uitlaat onder de wagen vandaan zou dat het geweest kunnen zijn iemand nog suggesties voor goede en goedkopen kat (uitlaat)

Zit niet mee Arie

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat bedoel je met "de kat valt onder de auto vandaan" ? Is de uitlaat lek of zit de kat verstopt? Je kan bij dit model ook een voorpijp zonder katalysator monteren. Zonder problemen bij de APK.

ArieDirk (0), 13 jaar geleden

[quote=Jarno5187]Wat bedoel je met "de kat valt onder de auto vandaan" ? Is de uitlaat lek of zit de kat verstopt? Je kan bij dit model ook een voorpijp zonder katalysator monteren. Zonder problemen bij de APK.[/quote]
De katalysator is bij de 2e bolling compleet afgebroken heb een andere moeten kopen waar maar 1 bolling kat op zit prijzen varieeren nogal bij mercedes bijna 1000 euro hoop dat het weg vallen van vermogen trekkracht misschien door verstopte kat komt ??

Weer uitlezen maar heb toch kleine hoop dat het door de kat komt weer gelijk controlen slangen achterkant blok (turbo) zou het ook door de luchtmassa meter kunnen komen als ik de stekker los trek merk ik weinig tot geen verschil

Arie

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Waarom monteer je geen voorpijp zonder katalysator, dan ben je voor iets van €300 klaar? Een verstopte kat kan idd ook dit probleem veroorzaken.

ArieDirk (0), 13 jaar geleden

[quote=Jarno5187]Waarom monteer je geen voorpijp zonder katalysator, dan ben je voor iets van €300 klaar? Een verstopte kat kan idd ook dit probleem veroorzaken.[/quote]
Er zat een kat onder met voorin een boling en aan het einde een boling was precies aan het einde afgebroken .
De nieuwe kat paste niet lens klopte niet monteur heeft de kat nagekeken en nettjes gelast was nog goed mogelijk ziet er goed uit.
Daarna weer uit laten lezen ze denken de wasegate of iets met vacuun of slang dubbel geknakt ga er dinsdag heen
Uit lezen verstuivers goed turbo rijdend gemeten met computer Bosch heeft volgens hun met druk op bouw te maken wordt belemerd.
Wordt er langzamer hand niet goed van.(trage vito)

Groet Arie

ArieDirk (0), 13 jaar geleden

Probleem verholpen rijdt weer als nieuw.
Als eerst was de dynamo vervangen daar was de ellende begonnen van de noodloop.
Uit laten lezen de EGR klep zou vervangen en afgedopt moeten worden is gedaan en afgedopt (orginal mercedes) geen resultaat.
Div vacuum slangetjes vernieuwd daarna viel de brak de kat op net voor het verbindings stuk eraf zou dat het zijn de kat maar geen resultaat.
Toen weer uitlezen kwam elke keer met fout code p1470 weer EGR en vacuum probleem dachte ze.
Toen de rode rubbers volgens mijn inlaat rubbers 4 stuks boven kant motorblok horen rood/oranje te zijn waren zwart gevelkt en de rubbers waren niet helemaal goed meer vervangen geen resultaat.
Toch nog een keer de EGR klep eraf of dit allemaal wel goed zat ivm fout code wat eigenlijk niet kon.
Turbo was in orde reed dan effe goed en viel dan weer in noodloop.
Daar na een of ander klepje pompje wasgate vervangen en slangetje geen resultaat leek eigenlijk wel of hij steeds trager en slechter ging lopen.
Daana weer uitlezen toen op vrijdag middag laat werdt ik gebeld hij zou het nu goed doen nog effe test ritten rijden ze hadden toen de turbo regelklep vervangen en nog een klep (weet niet meer welke) en weer vacuum slangetjes die toch hele kleine bijna niet te zien haar schuurtje hadden vervangen.En inderdaad hij rijdt weer perfect lijkt wel pittger en zuiniger te rijden bedankt voor alle info Jarno groet Arie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.