Goedendag ik heb het volgende mijn luchtfilter behuizing zit los de bevestiging bovenaan het luchtfilter elastieken gebroken en trilde dus de kap boven de verstuivers er af gehaald en rond de verstuivers alles nat en het leek of tie op 3 poten liep of een verstuiverleiding los zat dit nagekeken alles zat vast met een lamp gekeken en er komt lucht en diesel onderlangs de 2 verstuiver.
dus ik denk zitting ingesleten is dit zelf op telossen of moet ik hiervoor naar een dieselreviseur en is zoiets duur en moeten de andere 3 verstuiver dan ook gedaan worden daar die absoluut niet lekken ik hoor u gaarne retour
Mvrgr Ton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met zo'n bericht moet je niet rekenen op veel reacties. Probeer eerst eens normale zinnen te maken en een duidelijk verhaal neer te zetten. Hoe meer mensen je probleem begrijpen, des te meer reacties zal je gaan krijgen.
Goedendag ik ga het proberen:
ik heb last van een soortuitlaatgas in de auto.
vervolgens het deksel bovende verstuivers afgehaald daar bleek alles een beetje vochtig en met zwarte aanslag besmeurd.
auto gestart toen kwam er langs de 2 e verstuiver vanaf de voorkant luchten dieseldampen uit dus ik denk lekkende verstuiverzitting.
kan ik dit zelf zonder speciaal gereedschap oplossen repareren,of moet ik hiervoor naar een diesel reviceur
En moeten ze dan alle 4 gerepareerd worden en wat ga me dit ongeveer kosten en weet u een adres waar
Ikhoop dat ik het nu beter geformuleerd heb
Mvrgr Ton
12 jaar
Deze reparatie is niet zonder speciaal gereedschap tedoen.
De verstuivers diennen gedemonteerd teworden , en de pasvlakken onderin het verstuivergat dienen met een speciale frees , geslepen teworden.
Het meeste werk is het schoon maken . Tegenwoordig heeft ieder motorrevisiebedrijf zo'n gereedschapset. Ook zit daar een ringenset bij om het uitgefreesde gedeelte op te vangen . De verstuiver moet op de oude diepte blijven .
Als alles schoon is is het klusje zo klaar .
Verstuiver kan heel vast zitten . Ik draaide de motor warm en met wat motorflush werd die teer zacht .
Kikkerplaat los en met een goed passende sleutel de verstuiver heen en weer en op lichten .
Voorzichtig die verstuiver kan makkelijk stuk ........... Ook de schroefdraad reinigen m6 ook daar zit teer in.
Dus Succes.
Goedendag ik heb mijn cdi nu naar een dieselreviciebedrijf gebracht hoor mrgen over hoe en wat dus u hoort van mij
mvrgr Ton
12 jaar
Goedendag ik ben van avond mijn mercedes c 200 cdi weer wezen halen het waren alle vier de verstuivers die lekten de 2 wel het meest maar ze zijn er allemaal uitgeweest bodem opgefreesd met nieuwe ringen en bouten weer gemonteerd en tevens lekte mijn dieselpomp deze was bij het asje ingelopen dus een nieuw asje en allemaal nieuwe afdichtings er in hij loopt nu weer goed maar de rekening heb ik nog niet daar zal ik wel van schrikken.
tevens zeiden de monteurs van het dieselcenter dat mijn auto heel lang koud blijft in vergelijking met andere auto,s kan dit in de termostaat zitten of heeft het met een ander probleem te maken ook de kachel in mijn auto word niet snel warm pas na ongeveer 40 a 50km gereden te hebben
meschien dat u hier nog iets van weet en kan ik de termostaat makkelijk zelf vervangen??
Mvrgr Ton
12 jaar
ja -is makkelijk te doen .
gr
Goedendag nu alles gebeurd is dus en lekke verstuiver opgelost en lekke brandstofpomp op nieuw verpakt met nieuwe afdichtings en de thermostaat vervangen diesel probleem bij dieselrivicie bedrijf en thermostaat zelf dus tot zover heel tevreden met jullie mails vr bedankt
mvr gr Ton
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar