Auto gaat in noodloop tijdens rijden als je het gaspedaal volledig intrapt, en ook als je dit probeert vanuit stilstand of net rollend. Computer laten uitlezen bij mb dealer, geeft aan dat diverse cilinders worden uitgeschakeld ivm kat bescherming, geeft onaannemelijk signaal sonde's (linker en rechter cil.bank)
Bij herstart loopt motor weer op 6, netjes strak, en geeft voor beide sonde ook weer wisselende waarde weer (0,2-0,8) totdat hij weer wordt belast.
Luchtmeter geeft waarde aan van 8 kg/h bij stationair draaien. Volgens referentiegegevens zou dit tussen 10 en 20 kg/h moeten liggen.
Als ik ga rijden met losgenomen stekker van de l.m.m. dan word er een waarde aangenomen door de ecu en gaat hij minder snel in storing, maar als ik doorrijdt gaat hij eveneens ook in noodloop en worden er ook cilinders uitgeschakeld. Wie heeft zoiets al eens bij de hand gehad? Ik verdenk wel de lmm maar weet bijv. van volkswagen dat de motor dan alleen slechter gaat trekken.
Heb bij dealer prijs opgekregen van 313,euro br.ex. Weet iemand of er ook alleen losse stiften te krijgen zijn?
Alvast bedankt voor alle tips.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik je probleem zo zie denk ik wel dat de lmm kapot is. We hadden namelijk laats ook een C Klasse benz. alleen een 4 cil. in de werkplaats en deze liep stationair niet lekker maar trok verder wel goed. Af en toe onder constant rijden wilde deze wel eens inhouden maar dan moest je er wel echt op letten! Deze ook ff bij de dealer laten uitlezen. En kreeg daar ook de foutcodes van de lambda. Maat zij konden ook niet precies zeggen wat het was. Maar ze zeiden wel waarschijnljk luchtmm of gasklephuis. Maar bij het uitlezen viel mij wel op dat de lmm toen ook 8 kg/h aangaf of 7 dat weet ik niet precies meer! Te laag dus!!
Deze merc. liep ook eerst goed dan weer slecht en veelvuldig afslaan! En stationair zeer zacht te lopen. en daarna begon deze ook slecht te lopen! Ik heb toen ook ff gevraagd of een lmm los kon krijgen en zonder huis maar dit was dus niet leverbaar. Wij hebben toen eentje van de sloop bij ons in de buurt geprobeerd.Maar het antwoord was dus dat de luchtmassameter wel kapot was. Die van de sloop erin en hij loopt weer als een zonnetje. Kijk ff of er een bosch lmm inzit. Dan moet je ff met een Bosch dienst bellen die kunnen dan bij Bosch navragen of ze hem daar hebben.!! Succes.
het gebeurt vaker 112 motoren dat de LMM stuk gaat.
het probleem lijkt mij ook in LMM te zitten namelijk omdat het enigste wat alle 6 de cilinders delen is de luchtmassa meter.
zover als ik weet zijn er geen losse stiften te koop.
altans niet bij mijn werk.( M-B dealer)
die losse lmm zijn niet te koop als ze via epc worden uitgezocht voor een 112 motor maar als ik het me goed heriner zit de lmm gewoon met twee torx schroefjes in het huis geschroeft en dit huis is nu net zo duur en bijna iedere andere lmm is hetzelfde dus je kan of van een ander type er in zetten bijv van een 611 motor dit is wel een diesel maar dat maakt voor de hfm niets uit of via een bosch dienst
Bedankt voor het meedenken en de tips, heb vandaag voor te testen een lmm van VW erin geschroefd en hij ging weer als de brandweer. Bij bosch dienst geinformeerd voor losse stift, helaas niet leverbaar maar de prijs was wel iets vriendelijker als bij MB. De motor liep goed op de VW-stift, maar toch zit er verschil in. Bij de orginele MB-stift zit er aan de buitenzijde nog een diode tussen twee contacten gesoldeerd, dit is bij de VW-stift niet zo. Dus heb daarom voor alle zekerheid toch een stift voor dit type motor besteld.
Ik vraag me af of er veel verschil in sensorkarakteristiek zit tussen de verschillende type's? Ik weet wel dat de borging van de stekker op verschillende plaatsen zit. Mischien zijn er bosch jongens die hier wat meer over weten?
He, ja dat wilde ik laatst bij de C klasse ook doen maar durfde het niet aan ivm die diode. We hebben deze lmm toch op voorraad dus ik dacht ff proberen! Maar bij ons in de buurt hadden ze er een liggen een 2 de handse en toen liep de motor ook weer goed! Het Bosch nr wat hier op staat (van VW) zit ook maar 1 nummer verschil in als ik het goed heb. Ik heb zoiets ook al een keer gehad met een Landrover TDI en heb hierover geinformeerd bij de Bosch ze zeiden dat ik dit beter niet kon doen! Ik ben hier ook wel benieuwd naar!
als jullie echt het fijne hierover willen weten dan moeten jullie maar eens bellen met electude in nuenen in brabant daar kunnen ze jullie alles hierover vertellen
Ook bij mijn C-klasse; 180 elegance 1997 een probleem met stationair open en bij lage toeren backfire?. Bougies, en bougi kabbels vernieuwd, gasklephuis schoongemaakt. Dit bracht wel verbetering maar toen nog slecht stationair lopen. Nav dit forum maar eens de LMM bekeken. Bij Liam Leiden geïnformeerd voor een vervanger; 360 euro en dat was me dus wel wat te duur. Toen ik de lmm eruit haalde geen bijzondere zaken gezien, wel het stekkerblok gereinigd en de contacten opgeruwd! En op weg naar de sloop viel me al op dat de motor gelijkmatiger liep. Ook in stationair geen horten en stoten meer dus....... Gelukkig een wat goedkopere oplossing voor nu in ieder geval.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar