Mercedes-Benz S-Klasse: luchtvering

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320

ik heb laatst een S320 benzine verkocht aan een klant.nu belt deze mij op dat de wagen scheef hangt.het probleem zit rechtsachter.de wagen zal maandag binnenkomen,en nu is mijn vraag waaraan ik mezelf kan verwachten,ik heb eigenlijk weinig ervaring met luchtvering bij mercedes maar wel bij range rover.is dit hetzelfde principe of heeft er iemand van jullie de nodige ervaring met dit systeem.
vriendelijke groeten J-P

vier gemeenten

Geplaatst door vier gemeenten (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

nic (0) PRO, 16 jaar geleden

dit kan diverse oorzaken hebben als deze aan 1 kant scheef hangt en hij komt na starten weer omhoog heb je een lucht lekkage dit kan een veerbeen of een leiding of een ventiel in het ventielblok zijn. als je over een diagnose tester beschikt kun je hem uitlezen en op foutcode`s controleren.
Als de auto met de laaghangende vering heeft gereden kan de veerbeen inwendig beschadigen en moet deze compleet vervangen worden (Bijde zijde}.
De pomp unit zit rechts voor achter de voorbumper hier zit een ventielblok op die de druk naar de veerbenen regelt. links achter voorbumper zit een onderdruk voorraadtank. bij de veerpoten voor en bij de draagarmen achter zitten hoogte sesoren die het niveau aan de regeleenheid doorgeeft. in de auto zit een knop waarmee je handmatig de auto hoger of lager kunt zetten als deze knippert zit er en storing in.
wat ook veel voorkomt is lekkage bij de aansluiting luchtleidingen bovenop de voorste veerbenen. De zwarte sealing bovenop gaat barsten met lekkage tot gevolg met zeepsop en de auto dmv de 2 kolommer brug in en uit zijn veren halen laat meestal de lekkage verschijnen hier is een reparatie set voor, maar dan zakt de auto voor en in zijn geheel snachts. de pomp moet ongeveer 12 tot 16 bar pompen kijk dus uit met loshalen. Ik heb meegemaakt dat na de auto uit zijn veren halen 1 van de sensor stangen 180 graden was omgeklapt dit had tot gevolg dat de auto steeds scheef ging hangen en de calibratie niet kon let op of de stangen goed en nagenoeg gelijk staan. Als je maandag meer over de auto weet laat dit dan weten kan dan gerichter adviseren.

vier gemeenten (0) PRO, 16 jaar geleden

ik heb de wagen gisteren binnengekregen en er blijkt dat de wagen bij het starten netjes naar boven gaat en dat hij bij het stilstaan langzaam leegloopt aan de rechterachterkant,met stilstaan bedoel ik wanneer hij afgezet wordt en toch ettelijke uren blijft staan.graag jouw mening hierover

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.