Mercedes-Benz S-Klasse: Lekke verstuiverleiding, afgeblind door ANWB, motor loopt niet m

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 350 turbo diesel

Hallo,

Vanavond zag ik het verbruik op de verbruiksmeter stijgen en merkte voor het stoplicht dat de stationairloop met te veel vibraties verliep.
Ik ben bij de eerste pomp gestopt en zag dat de motor een flinke diesellekkage had onder de kap.
Een monteur van de ANWB is gekomen en heeft zijn uiterste best gedaan om de lekkende verstuiverleiding te repareren, maar dit is niet gelukt.
Hij heeft daarom de verstuiverleiding afgeblind zodat ik naar huis kon rijden zonder dat de pomp alle diesel uit de tank over het asfalt zou spuiten.
Ik heb de beste man bedankt voor zijn inspanning en hoopte naar huis te rijden, maar 200 meter verder viel de motor stil en sloeg ook niet meer aan als ik wilde starten.
Ook lag er een plasje diesel onder de auto.

Mijn vraag is of er schade kan zijn ontstaan door het afblinden van de verstuiverleiding of heeft de pomp een veiligheid voor hoge druk?

Alvast bedankt!

mvg
Edwin

Edwin500sl

Geplaatst door Edwin500sl (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

spanbandje (0) PRO, 16 jaar geleden

Volgens mij kan je bij een gewone brandstofpomp de inspuitleiding niet ongestraft afblinden wand de pompplunjer blijft de zelfde inspuithoeveelheid geven als de andere cylinders, aangezien vloeistof niet samendrukbaar is komt er toch ergens schade in het inspuit systeem, als het een commonrail systeem is is het wel mogenlijk om de leiding af te blinden, maar dan krijg je denk ik toch problemen met het motormanegement volgens mij stuurt de ecu de cyl wel aan maar er volgt geen ontstekeing (krukasversnelling) dan kan de ecu dit zien als een noodstop ivm schade aan de kat of andere delen( toen de motor nog liep lekte deze wel maar de cyl deed nog wel een beetje mee.
bij een oude pomp moet je de leiding verbinden met de retourleiding van de brandstof via een t stuk dan lekt er geen brandstof op de grond.
succes Marcel

jogr63 (0), 16 jaar geleden

Bij een lijnpomp zoals op deze auto lijkt het me inderdaad niet wijs om dit zo te doen (ben het helemaal eens met Marcel) de druk kan nergens meer heen, ben bang voor het nokkenasje in de pomp.

Edwin500sl (0), 16 jaar geleden

Gisteren gekeken en zag dat de toevoer?slang van fijnfilter naar bpomp los was geraakt (kliksysteem).
Deze weer vast gezet en na even doorstarten liep de motor weer, ben ik op zich blij mee, maar ben toch bang voor pompschade.
Morgen even een verstuiverleiding halen en dan kijken of hij weer normaal zal lopen.

Edwin500sl (0), 15 jaar geleden

Auto rijd nog steeds dus het kliksysteem heeft als veiligheid gediend door de brandstoftoevoer te stoppen.

Toch bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.