Mercedes-Benz C-Klasse 2006: maakt geen contact

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 170

na probleemloos gereden te hebben....mn mb maakt geen contact..de deuren openen...sleutel in t contact..maar geen tikje..helemaal niks. de lampjes in t dashboard branden. de radio die automatisch aanging,,start niet op. het is n automaat. de gangbare dingen hebben we gedaan...opnieuw op slot..ontgrendeld...pook op en neer gedaan naar p...sleutel punt schoongemaakt.
mn xenon kon ik ook niet aanzetten..t knipperde n paar keer...accu...zomaar ineens zou je denken....aan de lader gaf hij in eerste instantie 60 procent aan...daar moet hij toch op starten?

nb ben sedert 3 weken eigenaar..heb maar 1 sleutel helaas....n nieuwe ga ik laten maken sowieso

chevyvan1

Geplaatst door chevyvan1 (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

limbra (700), 9 maanden geleden

60% Accu capaciteit is veel te weinig om te starten,
(theoretisch gezien is dit nog maar +/- 6,8Volt)
Meet de accu spanning eens met een multimeter,
laad de accu op en probeer de motor dan nog eens te starten,
als de motor dan wel start en loopt, meet dan de laadspanning,

    je capaciteit redenatie....lijkt me sterk.
    vervolg stappen zijn oke. - Ehombie (55) PRO, 9 maanden geleden

Beunhaas (590) PRO, 9 maanden geleden

Beste kans dat die accu overleden is, met nog 6,8V
Gewoon even een goeie erin en dan weet je het....

Heino4267 (285), 9 maanden geleden

TS zegt nergens dat de accuspanning 6,8 V is (al passen de genoemde verschijnselen er wel bij).
Omdat je sinds 3 weken eigenaar bent, is het veilig om aan te nemen dat de accu niet meer "je van het" is.
Zet er een nieuwe accu in, meet de laadspanning (die moet boven de 13,4 Volt liggen, anders werkt je dynamo niet) en laat meten of er een lekstroom is bij auto 15 minuten op slot.
Dan heb je alle oorzaken wel gehad (op slechte massapunten na).
(Een lekstroom is alles wat meer is dan 70 mA "bij auto in rust".)

chevyvan1 (0), 8 maanden geleden

BEDANKT! Het was inderdaad de accu die echt nooit eerder problemen vertoonde of raar gedaan heeft.......er zit nu n nieuwe bosch in, en alles is weer prima zoals t hoort!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.