close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Clk: magneetsturing variabele inlaatnokkenasverstelling clk 230 (w208

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 230

Heeft iemand ervaring met de variabele inlaatnokkenasverstelling van de clk 230 (W208)? De motor draait goed (geen storingen) en loopt lekker (120.000km gelopen), maar bij gas geven en loslaten hoor je steeds een kort geluid dat klinkt als "brrr-brrr" (net boven het stationaire toerental). Ik heb de motor met een stethoscoop afgeluisterd en het geluid komt bij de inlaatnokkenas weg. Het wordt niet erger maar is wel irritant: ik heb inmiddels het afdekkapje over de magnetische versteller op de kop van inlaatnokkenas verwijderd en deze is een beetje vettig maar niet lek. De auto geeft geen storing maar ik vermoed dat de nokkenasverstelling niet optimaal meer verloopt. Ik denk dat dit systeem op meer kompressormotoren wordt toegepast maar kan er hier weinig over vinden. Mocht iemand hier ervaring mee hebben of nuttige tips, dan houd ik me aanbevolen.

groeten, Paul

Geplaatst door

Paul de Bruijn (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat voor tips wil je?
de verstelling zelf kan stuk zijn maar ook de aansturing, er kan ook olie in de kabel zijn gelopen waardoor deze problemen geeft.

dus kijk het eens goed na.

marc

dockedmarc1 0

14 jaar

Dag Marc, heb jij ervaring met een dergelijke storing? Ik vermoed zelf dat de aansturing niet goed verloopt (dus dat er iets met de magneetkoppeling mis is, veroudering van de magneet oid?). Ik heb de auto met Carsoft 7.4 uitgelezen maar zie geen storingen vanuit het motormanagement. Olie in een kabel kan ik me gelet op de constructie ook niet echt voorstellen: de aansluitstekker zit schuin boven op de verstelunit en de bekabeling loopt boven de motor langs weg: ik zal de connector wel even loshalen om te kijken of de contacten nog goed zijn. Het geheel is niet echt vet, er lekt dus niets. Ik ben met name op zoek naar meetgegevens om de versteller te testen.

groeten, Paul

zelf heb ik niet heel veel ervaring, met de auto's zelf, weet alleen dat de kabel vol kan lopen met olie tot aan het motorstuurapp. aan toe.
en dat de versteller achter de magneet (je nokas tandwiel) wel eens stuk wil gaan.

wat betreft de meetgegevens kan ik je niet helpen, de versteller zal wel zijn werk doen alleen nu iets geluid maken.

marc

dockedmarc1 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.