close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 230: Mercedes 230 E W124 loopt een halve minuut, slaat af, enz

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 230 e

Ik heb een probleem met een 230 e uit 1985, als je de auto start, loopt hij ongeveer 20 a 30 seconden en slaat dan af, vervolgens kun je hem weer starten en loopt hij weer 20 a 30 seconden en slaat dan af, zowel als de motor koud of warm is, het relais achter de accu, met de zekering erbovenop is reeds vervangen, ik denk dat het een brandstof probleem is? Iemand suggesties?

Geplaatst door

patrick32 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probeer eens om even tijdelijk aansluiting 30 en 87 van het benzinepomp relais door te verbinden. Het lijkt erop dat het brandstofpomprelais
geen goed signaal krijgt van de ontstekingsmodule dat de motor loopt. Als gevolg hiervan wordt de benzine opvoerpomp uitgeschakeld.
mvg. Arie

ahavelaar 0

15 jaar

Volgens mij is het relais met de zekering er bovenop het ABS relais en moet je de andere hebben....

RoelV 0
badge

15 jaar

Het relais met de zekering erop is het overspanningsrelais,(de auto heeft ook geen ABS) dat werd me door een mercedes specialist aangeraden om te vervangen, dit wekt echter perfect, doorschakelen heeft ook geen effect, want het relais werkt gewoon. Ernaast zit het koud startrelais, (staat op het relais), dit hoor je wel schakelen, er zitten echter 2 schakelingen in dit relais en ik weet niet of deze allebei werken, dus die vervang ik morgen eerst ook maar. De benzinepomp is goed, heb ik recht streeks op de accu aangesloten en werkt gewoon goed. Bedankt voor de reacties

patrick32 0

15 jaar

Dit relais ook vervangen, echter probleem blijft bestaan!

patrick32 0

15 jaar

Het zal wel niet zo veel zin hebben, maar volgens mij kun je ook foutcodes uitlezen.

RoelV 0
badge

15 jaar

Heb je nu al geprobeerd om 30 en 87 van het brandstofpomp relais door te verbinden. Als het brandstofpomprelais niet de
goede signalen krijgt blijft de motor niet draaien en helpt het ook niet om dit relais te vervangen. mvg. Arie

ahavelaar 0

15 jaar

Ja ik heb 30 en 87 doorverbonden, toen gebeurde er helemaal niks! op 30 staat wel spanning. Over het uitlezen heb ik geinformeerd, zou waarschijnlijk niet zoveel zin hebben zeiden ze. oftewel ik ben nog geen steek verder.Kan de computer ook spontaan kapot gaan ?

patrick32 0

15 jaar

Hier klopt iets niet. Als aansluiting 30 en 87 van het brandstofpomprelais worden doorverbonden, moet de brandstofpomp continue draaien.
Als dat niet gebeurt is de bekabeling onderweg naar de pomp niet goed of de pomp zelf is defekt. De computer kan inderdaad kapot gaan
maar dat gebeurt niet vaak. In dit geval zou ik het eerst in de brandstoftoevoer en wat daarmee samenhangt zoeken.
Eventueel kun je de computer afkoppelen en dan starten en kijken wat er gebeurt. De motor kan zonder computer ook functioneren maar
heeft dan veel minder vermogen en zal koud veel moeilijker starten. Uitlezen is bij deze motor zeer beperkt en heeft mijns inziens in
dit stadium inderdaad geen enkele zin. (Er zit ook geen foutcodegeheugen in) mvg. Arie

ahavelaar 0

15 jaar

Dit relais heeft nogal veel aansluitpunten namelijk 8, weet jij ook waar die allemaal voor staan? er zitten namelijk 2 schakelingen in.
31=massa
15=cotact geschakelde +
87=naar gebruiker(benzinepomp)
50=?
TD=?
30=constant +
87v=
TF=?

Als ik weet wat alles is kan ik ook een meten hoe en wat? ik kan dit op internet ook nergens vinden waar dit allemaal voor staat.

patrick32 0

15 jaar

zeker zoeken in brandstof circuit

vraagje 0

15 jaar

15, 30, 31 en 87 wist je al. Op 50 komt een plus 12V zolang de startmotor draait, TD is het signaal vanaf de ontstekingsmodule dat de
motor draait (soort toerenteller signaal) De laatste 2 weet ik niet helemaal zeker. Volgens mij is 87v het koudstartventiel en TF is
het signaal vanuit de inspuitcomputer dat het koudstartventiel aangestuurd moet worden. mvg. Arie

ahavelaar 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.