Mercedes-Benz 300 Oldtimer: Mercedes 300 diesel Valt uit tijdens rijden.

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn mercedes e 300 diesel automaat van bouwjaar 1985. Laats toen ik aan het rijden was raakte de auto verstopt en kon ik niet meer
verder rijden. Ik had paar keer geprobeerd om te starten maar hij sloeg niet aan. Omdat ik de auto net gekocht had had ik de brandstoffilter vervangen(groote filter)na het vervangen van de filter heeft die maar 100 meter gereden en viel die weer uit. Na beetje links en rechts kijken zag ik nog een kleine brandstof filter onder de luchtfilter huis.Die had ik los gehaald en gekeken bleek dat er in plastice behuizing scheurtjes erin zaten en was ook beetje zwart. Dus die had eraf gehaald en de slang regstreeks verbonden zonder dat dat filtertje. En de auto deed het weer geen probleem weekje ermee gereden maar niet op autosnelweg ofzow korte afstandtjes en rustig.

Laats heb ik paar keer achterelkaar flinke optrekjes gemaakt kickdowns opeens naar paar honderd meter raakte de auto verstopt je geeft vol gas maar pakt hem gewoon niet aan toeren zakt komt rook van achter endan valt die uit.Je start hem je probeerd gas te geven maar raakt helemaal versopt en valt weer uit.Ik heb ongeveer 10 min gewacht endan sloeg die weer aan. Maar als ik vol gas geeft raakt die verstopt en wilt uitvallen.
Mijn vraag is nu waar kan het aan liggen?

Mercedese280cdi

Geplaatst door Mercedese280cdi (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 300 Oldtimer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Dat brandstof- aanvoer- systeem moet werken (nagenoeg) zonder aanzuig- weerstand . Bij de wagen van die leeftijd kan het alles zijn dus begin in de tank . Zeef reinigen ,slangen doorspuiten of de rubber delen vervangen. Kijk bij alle banjo-bout verbindingen of die goed open zijn. Er zijn daar soms koperen zeefjes in geplaatst. Als alles goed open is moet de ontluchtingspomp bijna weerstandsloos zijn werk kunnen doen. Pomp kan zelf ook defect zijn (klepjes sluiten niet meer af) .Vervangen of als het nog kan repareren. De hogedrukpomp is niet zelfaanzuigend dus dat aangebouwde deel moet het wel doen. Succes.

Mercedese280cdi (0), 13 jaar geleden

bedank voor je tip Punt ik zal eerst in de tank beginnen zeef reinigen slangen doorspuiten.banjo - bout verbindingen schoon maken endan laat ik het wel weten of het opgelost is of niet.

Groetjes

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Als ontluchten moeilijk (zwaar ) gaat is dat al een teken aan de wand !!! Groeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 Oldtimer of stel zelf een nieuwe vraag.