Mercedes-Benz 308: Mercedes 308 2.3D Druk in Koelsysteem

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.3 4cilinder

Hierbij dus een probleem met onze 308. Deze luid als volgt, Na iemand aangereden te hebben was de radiateur stuk. Dus daarna doorgereden en de motor iets te warm geworden.(bouwt druk op) Dus dacht koppaking/kop verot.

Maaaar Kop erafgehaald, weggebracht, laten vlakken en afpersen.

Alles was dus in orde koppaking nagekeken ook in orde dus nieuwe koppaking en bouten en starten. maar weer hetzelfde slangen kan je niet indrukken.

Dus dit allemaal vernieuwd:

Koppaking.(nieuw)
radiateur.(nieuw)
thermostaat.(nieuw)
viscokoppeling.(tweedehands)
waterpomp(alleen schoongemaakt en gekeken of hij goed was).

Maar nog steeds veel druk op de slangen Kachel aangezet en geeft goede warmte.

Iemand enig idee want ik wordt het op dit moment wel een beetje zat met deze auto.

Alvast bedankt voor de reactie's

mastamo

Geplaatst door mastamo (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Ook bij een diesel kan je meten of er uitlaatgas in het koelsysteem komt d.m.v de snuffeltest. Hoe hoog is die druk die alleen al door het uitzetten van de vloeisof wordt gevormd? 0,5 bar moet kunnen en zolang de dop niet begint te blazen ...... Maak in de omgeving een proefrit. Laat desnoods de radiateur op doorstroming controleren. Groeten.

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

vriend van mij heeft ook zo'n bus en de slangen kun je ook niet inknijpen,knoeperhard en rijd er elke dag grote afstanden mee.als jij hem start en meteen zijn de slangen hard is niet goed,maar als je gaat rijden en hij warm word is dit toch normaal,en als hij afgekoeld is wat dan,is dan druk eraf????en blijft het niveua hetzelfde???

mastamo (0) PRO, 12 jaar geleden

Gisteren weer verder gegaan met de oprijwagen.

verder gekeken en een luchttunnel gekocht (een tunnel die op de radiateur zit die voor de wind zorgt van de viscokoppeling).

Hellaas was het niet de goede maar tog op 1 of andere manier erop gekregen en 1 uur laten draaien maar tempratuur komt maar tot ongeveer 70 graden dus tot nu toe heeft het geholpen dus maandag wat kilometers rijden en dan kijken wat hij doet.

Bedankt voor het meedenken en de reacties.
van de week zal ik plaatsen of dat het was.

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

lijkt me sterk ,tijdens rijden krijg je rijwindkoeling en doet deze tunnel niks af,deze is alleen nuttig bij stilstaan of heel langzaam rijden als de viscokoppeling inslaat en lucht echt door de radiateur heentrekt en niet langs de zijkant verplaatst.

paulmichiel (0) PRO, 12 jaar geleden

Als de temperatuur maar tot 70 graden komt dan is de thermostaat defect............

De drukdoppen gaan tot 1,3 bar dus dat is aardig hard, zolang de druk er bij koude motor af is is er niets aan de hand.

Groet Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 308 of stel zelf een nieuwe vraag.