Mercedes-Benz C-Klasse: mercedes C200 serieuze tik in de motor vanaf 50°C

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 90KW

hallo,
ik was overlaste met die wagen aan rijden en 'k zat goed op de gas te drukken, en aan 210/h hoorde ik knal, 'k zag in me achterspiegel witte/blauw rookwolk.
ik heb me dan direct in de pechstrook gezet en deed de motorkap open, de rook kwam er langs alle kanten naar buiten maar de motor was niet aan chaufferen, de katalysator was gloeiend heet, en er zat een tik in zodanig luid dat je de motor zelf bijna niet Konst horen draaien, en hij blijfde witte/blauw rook naar buiten smijten. en geen alarmen op de dashboard.. na 10min. weer opgestart en nog +-3km verder aan volgende afrit.

'k heb hem dan de volgende dag laten takelen en s'avonds start hem terug op en da tik was weg, maar hij blijfde roken, en als het begin warmer te worden begin hij ook dan meer en meer te tikken. vanavond komt er iemand voor uit te lezen ik hoop dan da 'k er iets meer weet. ( de injecteurs zijn goed )

PS: hij is al 10 000km over zijn onderhoud en geeft nu ondertussen iets meer dan 300 000 KM, en waarschijnlijk zit er iets te veel olie erin dan het moet ( omda er een alarm kwam "oliepeil reduceren " ), maar tis met zo een dom systeem aan dashboard dat je de oliepeil kunt controleren, kheb paar keer probeert te checken blijft maar erop staan wachttijd aanhouden, en duurt veel te lang kweet het ook niet precies hoelang je moet wachten erop.

MVg, en alvast bedankt

eli123

Geplaatst door eli123 (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 12 jaar geleden

hoe is het met die andere topics, waar je nooit antwoord op gegeven hebt?

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

[color=red]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u de nieuwe vraag retour krijgt.... [/color]

Het moderatorteam.

eli123 (0) PRO, 12 jaar geleden

ten 1ste mijn excuses ervoor als ni gedaan heb maar, kwist er niet van, omdat ik ook niet veel erop zit, en int vervolg kzal ook het melden
en ten 2de de meeste vragen waren over school, ja wat voor een antwoord moet ik erop geven, dat ik geslaagd ben, de meeste mensen zijn niet echt interesseert volgens mij, µ

groetn,

koenvd (0), 12 jaar geleden

zelf ook 1 maal voorgehad. vooraan rook, achteraan rook, hele snelweg vol. laten afkoelen en opnieuw na enkele kilometers hetzelfde verhaal. geen foutmeldingen. c200cdi van 2003 en toen 120.000 km. ik was gelukkig in duitsland, een zondagavond en mercedes gebeld. aan 30 / u naar ginder de dichtsbijzijnde garage, zonder rook. volgende dag hebben ze een nieuwe katalysator gestoken , voor en achter en probleem was opgelost.
nu reeds 230.000 km.'
de katalysator was kapot geraakt door ooit een drempel te hard te nemen en daardoor was die gedeukt. wel kostelijk grapje 1400 euro

ps het oliepeil controleren niet doen als je motor half koud staat - dan kan het 5 minuten duren die wachttijd. best doen als je niet gestart bent , ofwel als hij op 90 graden staat. dan gaat het direcht.

eli123 (0) PRO, 12 jaar geleden

bedankt koen voor u reactie,

we zijn nu ondertussen al paar dagen verder en toch was 1 injecteur eraan, ( er zat olie erin ) ik schat dan dat de druk ook 10x is,
en 2de was ook de katalysator verstopt ( door de olie ook ) dus wat heb ik gedaan, de kat opgekuist en zo verder gerijden, ( t'is een euro 4, kat en roetparticulierfilter samen )
na 2uur was gedaan met rijden,hij start wel maar wil niet aanslaan , volgens mij is hij wel in veiligheid geslaan,
en aan geluid te horen was de 2de injecteur ook eraan

en de olie is corrent nu
grtn,

willy9 (0) PRO, 12 jaar geleden

uw uitleg is niet begrijpbaar-katalysator opgekuist met roetfilter -stel mijn vragen over u handelwijze ???????????

eli123 (0) PRO, 12 jaar geleden

probleem was door de olie die er te veel in zat, geeft de katalysator verstopt, en de 1 verstuiver ook, en voor nog meer goeie nieuws, ik heb de culasse demonteerd en alle uitlaatkleppen zitten tegen de piston, en ergste van al geeft de 2de cilinder afgezien de uitlaatkleppen zijn daar krom, een 2dehands motor erin en de rest van die stukken van de 1ste motor als reserve houden, grtn

Thascorp (0) PRO, 12 jaar geleden

Ligt dit nou aan mij of snappen jullie ook niks van dit gebrabbel ?

willy9 (0) PRO, 12 jaar geleden

1
gr

Dedobbelaere (0) PRO, 12 jaar geleden

Teveel aan olie en hoog toerental heeft de motor eventjes doen op hol slaan tijdens het rijden.
Vandaar de kromme kleppen.
Olie meegezogen in de verbranding doet de temperatuur te hoog oplopen,waardoor de kop van de injektor gaatje in smelt.
Vandaar de kapotte injektoren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.